فخاری: نگاهمان به جایگاه مدیریتی، جنسیتی نیست

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران: تلاش کردیم تبعیض مثبت به نفع افزایش مدیران زن افزایش یابد

تهران (پانا) - در اخبار غیررسمی و گمانه زنی‌های مدیران شهری یک موضوع تازه تکرار می شود و آن اینکه جایگزین هر مدیر خانم حتما باید خانم دیگری باشد. اینکه چقدر این محدودیت تازه برای انتخاب مدیران صحت دارد و آیا این هم از شاخص‌های نانوشته تازه مدیران شهری است را از یکی از اعضای خانم شورای شهر جویا شدیم.

کد مطلب: ۸۹۱۸۱۲
لینک کوتاه کپی شد
فخاری: نگاهمان به جایگاه مدیریتی، جنسیتی نیست

الهام فخاری، رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران درباره قانون نانوشته‌ای که بر اساس آن اگر یکی از مدیران خانم تغییر کنند باید خانم دیگری در آن جایگاه قرار گیرد به پانا می‌گوید: چنین موضوعی وجود ندارد چه رسمی و چه غیررسمی. ما در احکام برنامه پنج‌ساله سوم تلاش کردیم حضور زنان در سطح مدیران را تا 30 درصد افزایش دهیم. خوشبختانه همکاران من در شورا نیز به این موضوع رأی دادند اما نگاه ما به جایگاه مدیریتی، جنسیتی نیست.

او ادامه می‌دهد: تلاش شده در فضای بسته مدیریتی، تبعیض مثبت به نفع افزایش مدیران زن، افزایش پیدا کند اما اینکه یک زن منصوب شود و در زمان تغییر وی، دوباره لزوما یک زن در همان جایگاه قرار گیرد، معنادار نیست.

او در خصوص سهم 30 درصدی زنان از مدیریت می گوید: ما زنان شایسته در حوزه‌های مختلف کم نداریم و لزوماً این زنان نباید از دوستان و حلقه‌های محدود اطراف ما باشند. ما متخصصان ممتازی در سطح کشور داریم که می‌توانند مسئولیت‌های مهمی را بر عهده بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار