برنامه های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در رادیو نمایش تحلیل شد

تهران (پانا) - مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با حضور در برنامه زنده رادیویی گیومه به تشریح فعالیت های این مرکز در چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران پرداخت .

کد مطلب: ۸۹۱۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد
برنامه های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در رادیو نمایش تحلیل شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با حضور در استودیو پخش زنده برنامه" گیومه " رادیو نمایش گفت : این مرکز برای جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی از بیستم تا بیست و نهم فروردین ماه سال 97 ویژه برنامه هفته انقلاب اسلامی را با تولید دو نمایش انقلابی آغاز کرد و در ادامه نزدیک به هشت نمایش در تماشاخانه های حوزه هنری با محتوای انقلاب اسلامی به روی صحنه برده است .

وی ادامه داد: در خرداد ماه امسال نیز پنجمین همایش تاتر مردمی به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی و با محوریت زندگی امام خمینی "ره " برگزار شده که در آن 14 نمایش ویژه به روی صحنه رفته است.

این مسوول تأکید کرد: مأموریت ما پرداختن به موضوع ها و محتواهایی است که به نوعی با انقلاب اسلامی مثل دفاع مقدس پیوند خورده است. اتفاق مهمی که این هفته رخ داده اجرای همزمان نمایش "روزهای بی قوام " در سراسر کشور است .

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری خاطرنشان کرد : از مدتی قبل به این نتیجه رسیدیم که نمایشی با موضوع انقلاب اسلامی تولید کنیم و آن را به مراکز حوزه هنری سراسر کشور ارسال کنیم که در نهایت با مشارکت 20 استان ، نمایش "روزهای بی قوام " به نویسندگی : ایوب آقاخانی ، این روزها با شیوه های اجرایی متفاوت، ساعت 18 به روی صحنه می رود .

بر اساس این گزارش ، کوروش زارعی همچنین درباره پروژه ملی دیگری که با ستاد عالی نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در خصوص چهل سالگی انقلاب اسلامی انجام شده است، گفت : این پروژه " چهل نمایش ، چهل مسجد " نام دارد و تاکنون پنج نمایش به نویسندگی : سعید تشکری نوشته شده و آن را در اختیار هنرمندان سراسر کشور و گروههای تاتر بچه های مسجد قرار دادیم که اجرای این نمایش ها در چهل مسجدی که جریان ساز انقلاب بوده اند آغاز شده است.

همچنین از ده روز پیش دو پروژه نمایشی دیگر با عنوان " سقوط اضطراری " و " دلارام ناآرام " در تماشاخانه های حوزه هنری به روی صحنه رفته است

وی در پایان گفت : پروژه ملی دیگری تحت عنوان " چهارفصل تاتر ایران" با محوریت استعداد یابی و انتخاب نویسندگان جوان راه اندازی شده که بخش اول این چهار فصل به نمایشنامه نویسی و موضوع انقلاب پرداخته و اساتید مجربی کنار این هنرمندان جوان حضور دارند تا طراحی و ایده شان در یک مجموعه چاپ شده و در اختیار هنرمندان تاتر کشور گیرد ، البته در جشنواره تاتر امسال نیز 11 نمایش از تولیدات حوزه هنری در سراسر کشور حضور دارند که پنج نمایش در بخش چهل سالگی انقلاب اسلامی حضور یافته اند.

برنامه زنده گیومه روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 9 تا 11 صبح با رویکرد اطلاع رسانی در حوزه های هنری به ویژه تأتر از رادیو نمایش بر موج fm 107/5 پخش می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار