مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه در چهارمین روز از دهه مبارک فجر:مدرسه‌ای دیگر جایگزین کانکس شد

کرمانشاه (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه در چهارمین روز از دهه مبارک فجر گفت: مدرسه‌ای دیگر در استان جایگزین کانکس شد.

کد مطلب: ۸۹۱۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه در چهارمین روز از دهه مبارک فجر:مدرسه‌ای دیگر جایگزین کانکس شد

با حضور مجید یزدان‌پناه، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از ﻣﺴﺅولان، در چهارمین روز از ایام‌الله دهه فجر، مدرسه‌‌ی روستای قیماس افتتاح شد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در آیین افتتاح دبستان دو کلاسه‌ی محبان فاطمه بتول (س) روستای قیماس، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، به جلوه‌ای از دستاوردهای نظام تعلیم و تربیت در طول چهار دهه‌ی گذشته اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های آموزش و پرورش به ویژه در مناطق محروم چشمگیر بوده و دبستان روستای قیماس نیز یکی از بارقه‌های امید و دانایی در همین راستا است.

وی ضمن قدردانی ویژه از مردم منطقه ماهیدشت و روستای قیماس، بر نقش کلیدی خیّران مدرسه‌ساز ﺗﺄکید کرد و گفت: آموزش و پرورش همواره حضور خیرخواهان و نیک‌اندیشان را در کنار خود احساس کرده و در امر ساخت و ساز مدارس، چه در مناطق زلزله‌زده و چه در سایر مناطق استان، حضور پررنگ این انسان‌های نیک‌کردار را به فال نیک می‌گیرد و بر خود می‌بالد که مردمانی ولایت‌مدار و میهن‌دوست را در کنار خود دارد و به وجود آنان افتخار می‌کند.

یزدان‌پناه با اشاره به تلاش‌های بی‌وقفه سازمان نوسازی مدارس استان کرمانشاه، از زحمات مجموعه‌ی نوسازی در زمان زلزله و پس از آن تشکر کرد و خاطر نشان کرد: اداره کل نوسازی مدارس استان، شبانه‌روز برای آماده‌سازی مکان‌هایی ایمن و با کیفیت جهت تحصیل دانش‌آموزان تلاش می‌کند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرموده‌اند: « از زلزله به عنوان یک فرصت استفاده کنید» ﺗﺄکید کرد: طبق فرمایش مقام عظمای ولایت و با همت ﻣﺴﺅولان و حمایت خیّران دلسوز، در پانزده ماه گذشته توانستیم کارهای بزرگی در مجموعه آموزش و پرورش انجام دهیم و امیدواریم این روند خدمت‌رسانی سرعت بیشتری بگیرد تا کودکان و نوجوانان ایران اسلامی بتوانند در بهترین شرایط، به کسب علم مشغول شوند.

این مقام ﻣﺴﺅول آموزش و پرورش ادامه داد: خدا را شاکریم که این توفیق را نصیب ما کرده تا بتوانیم در مجموعه آموزشی استان، به آینده‌‌سازان این مرز و بوم خدمت کنیم و شرایط را برای کیفیت‌بخشی به امر تعلیم و تربیت آنان فراهم کنیم تا هیچ دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند.

وی ایجاد شور و نشاط در جامعه به ویژه میان نوجوانان را امری ضروری دانست و افزود: چهره‌های شاداب دانش‌آموزان روستای قیماس، امید را در دل هر انسانی زنده نگه‌می‌دارد و به ما این نوید را می‌دهد که بدون وقفه برای اعتلای ایران و ایرانی کوشش کنیم؛ زیرا ثمره آن را به عینه می‌بینیم و از آن انرژی مضاعف برای کار دو چندان می‌گیریم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، افتتاح دبستان دو کلاسه‌ی محبان فاطمه بتول (س) روستای قیماس را نقطه‌ی آغازی برای خدمت به مردم نجیب این منطقه عنوان کرد و گفت: مردم شریف کرمانشاه شایسته‌ی بهترین امکانات هستند. البته با وجود تنگناهای موجود، همواره قله‌های سربلندی را در زمینه‌ی آموزش و پرورش فتح کرده‌ایم و امروز بسیار خرسندیم که مدرسه‌ای جایگزین کانکس شد و فرزندان‌مان می‌توانند با خیالی آسوده به تحصیل بپردازند.

در بخش ابتدایی این مراسم، بگلری، رییس اداره آموزش و پرورش منطقه ماهیدشت، ضمن خیر مقدم به حاضران، گزارش اجمالی از وضعیت تعلیم و تربیت ماهیدشت ارائه کرد و از مدیر کل آموزش و پرورش خواست تا نگاهی ویژه به منطقه ماهیدشت داشته باشد.

وی با بیان این که در ماه‌های گذشته اقدامات قابل توجهی برای منطقه ماهیدشت صورت گرفته و کمک‌های خوبی به مجموعه‌ی آموزش و پرورش این منطقه شده، افزود: مردمان ماهیدشت، مردمانی نجیب، مقاوم، خون‌گرم و مهمان‌نواز هستند که باید به آنان به شکل ویژه توجه شود و از ظرفیت‌های خوب این منطقه به نحو احسن استفاده شود.

بگلری، دانش‌آموزان را چراغ‌های فردای انقلاب نامید و خاطر نشان کرد: ما هم‌چون رهگذرانی هستیم که روزی باید میدان را به جوانان بدهیم و تمام تلاش‌مان در مجموعه آموزشی ماهیدشت این است که جوانانی مستعد، عزت‌مند، وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی و دلسوز پرورش دهیم تا در راه‌های پر پیچ و خم انقلاب، راه را از بیراهه تشخیص دهند و کشتی انقلاب را به سر منزل مقصود برسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار