مدیر عامل ستاد دیه استان همدان خبر داد:

آزادی چهل زندانی به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی 

همدان (پانا) - مدیر عامل ستاد دیه در نشست خبری با اصحاب رسانه در روز گذشته از آزادی 40 زندانی جرائم غیر عمد در بهمن ماه امسال خبر داد که تابه حال 18نفر از آنان آزاد شده اند.

کد مطلب: ۸۹۱۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
آزادی چهل زندانی به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی 

یدالله روحانی منش ضمن اشاره به مردمی بودن ستاد دیه گفت: در ده سال گذشته 2770 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با پرداخت مبلغی بالغ بر 156میلیارد تومان آزاد شده اند و 63 میلیارد از این مبلغ از طریق رضایت شاکیان تأمین شده و همواره بیشترین کمک مالی به ستاد دیه ازطریق رضایت شاکیان و افراد زیان دیده حاصل شده است.

او گفت:در حال حاضر391 نفر در زندان های استان هستند که 112 نفر از آنان به دلیل عدم پرداخت مهریه در حبس به سر می برند همچنین 10 نفر از این تعداد زندانی زنان هستند.
روحانی منش ضمن بیان این که طی یازده ماه سال 97 در مجموع 308 پرونده با اعتبار 54 میلیارد و 460 میلیون تومان در ستاد دیه برگزار شده است که تعداد 217 نفر از آنان با اعتبار 16 میلیارد و 388 میلیون تومان آزاد شده اند که 205 نفر آنان مرد و 12 نفر آنان زن بودند گفت: گذشت شکات 9 میلیارد از این مبلغ را شامل می شود.
مدیر عامل ستاد دیه اظهار کرد: از تعداد پرونده هایی که در سال 97 به سرانجام رسیدند 180پرونده مالی، 25پرونده مهریه، 4پرونده نفقه و 8پرونده دیه بودند.

او تصریح کرد: کل مبلغ پرداختی شرکت های بیمه حدود 114 میلیون تومان و پرداختی صندوق تأمین خسارت های بدنی حدود 85 میلیون تومان بوده است.

روحانی منش ضمن اشاره به همکاری بانک ها گفت: مبلغ 2 میلیارد تومان وام از بانک های انصار، تجارت، رفاه ، ملت و صادرات به برخی افراد جهت پرداخت بدهی تعلق گرفته است.
مدیر عامل ستاد دیه با از افزایش 50 درصدی ورود به زندان ها به دلیل افزایش قیمت سکه خبر داد و گفت: با تقسیط و تعدیل مهریه توسط دادگاه های خانواده، نسبت به ماه های گذشته شاهد کاهش 11 درصدی ورود به زندان بوده ایم.

او عنوان کرد: 109پرونده در حال بررسی و پیگیری است و تلاش ما بر این است که حقی از طرفین ضایع نشود و تا حد امکان مشکلات با رضایت شاکی حل شوند.
روحانی منش با اشاره به تعداد بیشترین سکه پرداختی جهت مهریه گفت: در حال حاضر بیشترین تعداد مهریه ای که باید پرداخت بشود 1367 سکه و کمترین آن 3 سکه است و به همین دلیل خانواده ها باید تأکید بیشتری بر بحث مهریه داشته باشند و از پذیرش مهریه های سنگین خودداری کنند.
او در ادامه افزود: بدهی های مالی از 5 میلیون تومان تا حدود 13میلیارد تومان هستند و افراد باید توجه زیادی در امضای چک ها و اسناد داشته باشند تا دچار مشکلاتی از این دست نشوند.
روحانی منش ضمن بیان این که خانم ها، نونهالان، بیماران صعب الاعلاج، معلولان ، افراد مسن و خانواده ایثارگران در اولویت کمک رسانی ستاد دیه قرار دارند گفت: در گلریزان امسال باکمک رسانه ها و به خصوص صدا و سیما حدود 900 میلیون تومان جمع آوری شد که بیشترین مبلغ نسبت به سال های اخیر بود و 350 میلیون تومان تعهدات داشتیم که فقط 70میلیون تومان آن به ستاد دیه تحویل داده شده است اما علیرغم پیگیری های ستاد دیه، برخی از اداراه ها مانند استانداری و شورای شهر به تعهدات خود عمل نکرده و هنوز مبلغی به ستاد تحویل نداده اند.

رضوانه شعبانلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار