رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:

۲۴۸ پایگاه سلامت شهری در آذربایجان غربی ایجاد شد

ارومیه (پانا)- رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: بعد از ۴۰ سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون ۲۴۸ پایگاه سلامت شهری در استان ایجاد شده است.

کد مطلب: ۸۹۱۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
۲۴۸ پایگاه سلامت شهری در آذربایجان غربی ایجاد شد

جواد آقازاده با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ پایگاه سلامت شهری در استان وجود نداشت عنوان کرد: در سایه خدمات بیشمار انقلاب اسلامی هم اکنون ۲۴۸ پایگاه سلامت شهری در استان مشغول ارائه خدمات است.

وی با بیان اینکه در سال ۵۷ تنها ۳۰ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی در استان وجود داشت افزود: هم اکنون بعد از چهار دهه از انقلاب اسلامی این تعداد به ۱۱۲ مرکز افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجات غربی با اعلام اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۴۶مرکز خدمات جامع سلامت روستایی در استان داشتیم گفت: این تعداد در سایه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به ۱۵۱ مرکز رسیده است.

آقازاده ایجاد یک هزار و ۴۲ خانه بهداشت، هشت مرکز بهورزی، ۱۲ مرکز بهداشت شهرستان را از دیگر خدمات پیروزی انقلاب اسلامی در استان عنوان و خاطرنشان کرد: این در حالی است که قبل از انقلاب تنها ۱۹۲ خانه بهداشت،سه مرکز بهورزی و ۹ مرکز بهداشت شهرستان داشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی از احداث ۴۲ بیمارستان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در استان خبر داد و افزود: این تعداد قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۲ بیمارستان بود.

آقازاده تعداد تخت های بیمارستانی استان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را یک هزار و ۱۹۵ تخت عنوان کرد و گفت: در طول ۴۰ سال بعد از انقلاب اسلامی این تعداد به چهار هزار و ۶۱۸ تخت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه قبل از سال ۵۷ هیچ تخت دیالیزی در آذربایجان غربی نداشتیم اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۲۶۳ تخت دیالیز در استان ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی همچنین از ایجاد ۴۴ پایگاه جاده ای فوریت های پزشکی در استان بعد از انقلاب اسلامی در استان خبر داد و افزود: در سال ۵۷ هیچ مرکز و پایگاه جاده ای فوریت های پزشکی در استان نداشتیم.

وی تعداد پایگاه های شهری فوریت های پزشکی استان را سه پایگاه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این تعداد به ۲۵ پایگاه رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار