رئیس سازمان بسیج اصناف: دولت طرح بسیج اصناف در توزیع کالاهای اساسی را اجرا کند

سمنان (پانا) - رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی با بیان اینکه صف‌های گوشت که این روزها در کشور ایجاد شده، در شأن مردم نیست، گفت: دولت، طرح سازمان بسیج اصناف در توزیع کالاهای اساسی را اجرا کند.

کد مطلب: ۸۹۱۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان بسیج اصناف: دولت طرح بسیج اصناف در توزیع کالاهای اساسی را اجرا کند

غلام‌رضا حسن‌پور در حاشیه برگزاری همایش اصناف و بازاریان سمنان، درباره چگونگی وضع اجرای طرح توزیع کالاهای اساسی و ارزاق عمومی که از سوی سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی ارائه شده است، اظهار کرد: این طرح توسط سازمان بسیج اصناف آماده و پس از طی چند ماه کار کارشناسی در سطوح مختلف مطرح و نکاتی به آن الحاق یا حذف شد. طرح پس از تنظیم و تأیید اتاق اصناف و بخش خصوصی به دولت تقدیم شده است.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی در پاسخ به این سؤال که اجرای این طرح چگونه به کاهش مشکلات اقتصادی قشر نیازمند جامعه می‌انجامد، اظهار کرد: در توزیع کالاهای اساسی بین مردم دو مشکل اساسی وجود دارد؛ یکی صف‌های ایجادشده است؛ در شأن مردم نیست که در این صف‌ها بایستند و با پیش آمدن این وضع، کرامت مردم خدشه‌دار می‌شود و از طرفی، ممکن است کالاها دست محرومان واقعی نرسد.

حسن‌پور با بیان اینکه پیش‌آمده که در برخی شهرها از 10 تن گوشت توزیعی تنها دو تن گوشت دست مردم رسیده است، تصریح کرد: این طرح برای از بین بردن صف‌ها و رسیدن کالا به دست نیازمندان واقعی است که با کمک واحدهای صنفی اجرایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای این طرح، افراد نیازمند به‌صورت دقیق شناسایی‌شده تا در حق کسی اجحاف نشود؛ اگر دولت بپذیرید و طرح انجام شود، مشکلات موجود رفع خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی در پاسخ به این سؤال که اصناف چگونه در این آشفته‌بازار و عدم ثبات در قیمت‌ها باید کمک‌حال مردم باشند، گفت: اصناف از دو طریق می‌توانند به مردم کمک کنند؛ باید تلاش و ایثارگری داشته و به حداقل سود اکتفا کنند.

حسن‌پور از اجرای طرحی دیگر به نام «خدا روزی‌دهنده است»، با هدف فروش به شرط حداقل سود اصناف خبر داد و گفت: مقرر است با توصیه این طرح، در شرایط اقتصادی فعلی کمک‌حال مردم باشیم.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی با اشاره به اینکه گرانی‌هایی وارد شده و برخی مواضع در بحث گران کردن خدمات اصناف را هم دچار مشکل می‌کند، ادامه داد: اعضای بسیج اصناف باید ایثار و به حداقل سود اکتفا کنند.

وی، فرصت کنونی را برای بازاریان و فعالان اقتصادی، بهانه‌ای برای افزایش تولیدات داخلی دانست و تصریح کرد: اکنون وقت تولید است و با توجه به قیمت دلار باید از این فرصت نهایت استفاده شود و در بحث تولید داخلی و افزایش کیفی بکوشیم.

حسن‌پور در پاسخ به این سؤال که اگر اصناف هنگام تولید با مشکل مواجه شوند حمایت می‌شوند یا خیر، خاطرنشان کرد: اگر موانعی در بحث تولید وجود داشت، به سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی منتقل شود؛ موارد شهرستانی، استانی و کلان را سعی می‌کنیم بررسی کرده و موانع را برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار