وزیر کشور: برخی هنوز باور نکرده‌اند که در جنگ اقتصادی هستیم

تهران (پانا) - وزیر کشور با تاکید بر پاسخگوئی بهنگام دستگاه‌ها به سوالات، انتقادات و شبهات مطرح در رسانه‌ها و افکار عمومی، گفت: کسانی که بر اساس سلایق شخصی، سخنانی ناروا و ناحق علیه مسئولان کشور مطرح می‌کنند، تهمت‌زنی و اتهام‌افکنی را به یک روال در جامعه بدل می‌کنند و مستقیماً انسجام درونی، وحدت و همبستگی و یکپارچگی اجزای حاکمیت را در معرض تهدید قرار می‌دهند.

کد مطلب: ۸۹۱۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد
وزیر کشور: برخی هنوز باور نکرده‌اند که در جنگ اقتصادی هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی در چهاردهمین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور، با تأکید بر اهمیت برگزاری هرچه باشکوه‌تر راهپیمایی 22 بهمن، حضور مردم در صحنه‌های مهم و مؤثر انقلاب اسلامی در 4 دهه اخیر را، نتیجه فهم و شعور بالای مردم، اراده استوار ملت و لطف و عنایت خداوند دانست و افزود: در این شرایط نباید فضای ناامیدی، یأس و تخریب در شرایط داخلی کشور حاکم شود و ما به عنوان مسئولان کشور در برابر تخریب‌کنندگان و اخلال‌گران فضای عمومی کشور کوتاه نخواهیم آمد.

وی به اهداف شوم دشمنان برای کم‌رنگ کردن دهه فجر و خصوصاً 22 بهمن اشاره کرد و گفت: دشمنان ملت و کشور ایران اسلامی بارها در این زمینه تلاش کرده‌اند اما به مقصود خود نرسیده‌اند و این‌بار نیز نتیجه‌ای نخواهند گرفت، با این‌حال وظیفه داریم شرایط جاری کشور را به نحو مطلوبی اداره کنیم تا ضمن خدمتگزاری شایسته به مردم، دشمن را ناکام بگذاریم.

وزیر کشور در فراز دیگری از سخنان خود به مشکلات موجود در توزیع و عرضه گوشت در بازار اشاره کرد و با مرور آثار نامطلوب این موضوع بر افکار عمومی، گفت: تحول هرچه سریع‌تر در این عرصه برای ارتقای رضایت‌مندی نسبی مردم، مورد تأکید ریاست محترم جمهور است و امیدواریم با تحرک مضاعف دستگاه‌های مسئول، حساسیت‌های موجود افکار عمومی در این زمینه، مرتفع شود.

وزیر کشور ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی به‌جد موضوع را دنبال و سریعاً ایرادات را مرتفع و پیشنهادات کارآمد را ارائه کنند تا بر مبنای یک راه‌حل منطقی عمل کرده و از این مسأله عبور کنیم.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت و لزوم پاسخگویی دستگاه های مختلف اشاره کرد و گفت: یکی از تأکیدات اصلی ستاد اطلاع‌رسانی از آغاز فعالیت تاکنون، این بود که شبهات، انتقادات و احیاناً مطالب خلاف واقع مطرح در رسانه‌ها و تریبون‌های مختلف، از سوی دستگاه‌های مسئول پاسخ داده شود؛ چراکه ما به عنوان دستگاه‌های مختلف، موظف به ارائه اطلاعات درست به مردم هستیم.

وی در همین زمینه با یادآوری اهمیت و ضرورت موضع‌گیری‌های مسؤولانه از سوی صاحبان تریبون‌های مختلف، به اهمیت توجه به حفظ حرمت بخش‌های مختلف جامعه و ارکان اداره کشور اشاره کرد و گفت: کسانی که بر اساس سلایق شخصی، سخنانی ناروا و ناحق علیه مسئولان کشور مطرح می‌کنند، تهمت‌زنی و اتهام‌افکنی را به یک روال در جامعه بدل می‌کنند و مستقیماً انسجام درونی، وحدت و همبستگی و یکپارچگی اجزای حاکمیت را در معرض تهدید قرار می‌دهند.

رحمانی فضلی ادامه داد؛ این در حالی است که در شرایطی که دشمنان انواع هجمه‌ها و فشارها را بر کشور روانه می‌کنند، همه باید به گونه‌ای عمل کنند که شائبه دوگانگی و عدم انسجام درونی ایجاد نشود و در مقابل، انسجام و وحدت داخلی، مقاومت مردم در برابر تحریم ها را تسهیل کند.

رئیس ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی همچنین بر تاکید رئیس جمهور بر پیگیری دقیق روند اجرای مصوبات ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی از سوی دستگاه‌های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مسئول باید با دقت و ممارست این مصوبات را پیگیری و نتایج حاصله را در جلسه بعدی ستاد ارائه کنند و در صورت کم‌کاری و سستی با دستگاه ذی‌ربط برخورد خواهد شد.

رحمانی فضلی در چهاردهمین جلسه ستاد مجدداً بر اهمیت و حساسیت کم‌وکیف روند تبلیغات و اطلاع‌رسانی و نقش فضای رسانه‌ای کشور در شکل‌گیری روندهای پیش رو در کشور اشاره کرد و گفت: برخی از تریبون‌ها و چهره‌ها هنوز باور نکرده‌اند که در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم.

رئیس شورای امنیت کشور گفت که تاکنون با رویکرد توجیه و تذکر، با گفتارهای رسانه‌ای غیرمسؤولانه مواجهه شده است، اما در شرایط فعلی، که توجه به اولویت‌های کشور و صیانت از حریم جامعه اقتضاء می‌کند، برخورد کاملاً قانونی با کسانی که به توجیه‌ها و تذکرات توجه نمی‌کنند، اجتناب‌ناپذیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار