به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران؛

مراسم «جشن انقلاب» در اداره کل نوسازی مدارس استان تهران برگزار شد

تهران (پانا) - مراسم «جشن انقلاب» به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در اداره کل نوسازی مدارس استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۱۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
مراسم «جشن انقلاب» در اداره کل نوسازی مدارس استان تهران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان تهران، «جشن انقلاب» به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در اداره کل نوسازی مدارس استان تهران برگزار شد.

این مراسم با حضور دکتر شهری مدیرکل، اعضای شورای معاونان و تمامی پرسنل اداره کل نوسازی مدارس تهران برگزار شد.

هم‌زمان با ایام الله #دهه_مبارک_فجر، گرامیداشت عایق رطوبتی هزارمین مدرسه استان تهران نیز انجام شد که در طی دو سال گذشته تاکنون در مجموع بام هزار مدرسه تهران به پوشش ایزوگام مجهز شده است.

شهری: 6 هزار میلیارد تومان در چند سال اخیر صرف طرح تخریب و بازسازی مدارس کشور شده است

قریب به 30 هزار کلاس درس کشور مقاوم سازی شده‌اند

«استان تهران» بیشترین مدارس تخریبی کشور را دارد

علی شهری مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران نیز در این مراسم که با حضور تمامی پرسنل اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: مدرسه‌سازی افتخاری است که نصیب ما شده و از اینکه خداوند چنین توفیقی را نصیب کرده است باید شکرگذار باشیم.

وی افزود: 40 سال از انقلاب اسلامی گذشت و به کوری چشم دشمنان جشن‌های انقلاب در سراسر کشور برگزار می‌شود و خدا را شاکر هستیم که این انقلاب دستاوردهای بسیاری در تمام شاخص‌های آموزشی، سلامت و عدالت داشته است.

شهری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص دهه چهارم انقلاب، عدالت و توسعه، عنوان کرد: باید در موضوع شاخص عدالت کار بیشتری انجام دهیم، زیرا هنوز این شاخص جای کار فراوان دارد و امیدوارم با همراهی مسئولان و بدنه دولت که خودمان نیز جزئی از بدنه دولت هستیم بتوانیم سهم خودمان را در این بخش داشته باشیم.

وی با اشاره به فلسفه انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: این فلسفه بر پایه استکبارستیزی و حمایت از محرومان و مستضعفان پایه گذاری شده و طبیعی است که این فلسفه با دنیاطلبان کاملا در تضاد و تقابل است.

شهری افزود: انقلاب اسلامی ایران به تازگی به پیروزی رسیده بود که جنگ تحمیلی را به راه انداختند و وحشیانه به خاک ایران تجاوز کردند و در یک #جنگ نابرابر بیش از 230 هزار شهید از آحاد مختلف مردم داریم.

وی به گفته‌های رئیس جمهوری امریکا اشاره و گفت: «ترامپ» می‌گوید که پس از صرف 7 تریلیون دلار، باید شبانه و در خفا به #عراق بیایم؛ در حالی که در همین عراق و در اربعین حسینی حدود 20 میلیون مسلمان در رفت و آمد هستند و نشان دهنده قدرت مردم است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با اشاره به فضاهای‌ آموزشی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: یکی از بزرگترین دستاوردهای دهه اخیر انقلاب اسلامی، طرح عظیم تخریب، نوسازی و مقاوم سازی مدارس کشور بوده که در جهان بی نظیر است.

وی اضافه کرد: معاون دبیرکل سازمان ملل متحد که به ایران سفر کرده بود گفت، «کار جمهوری اسلامی ایران در حوزه تخریب‌وبازسازی و مقاوم‌سازی مدارس در جهان بی نظیر است.»

شهری ادامه داد: قریب به 6 هزار میلیارد تومان در این چند سال اخیر صرف طرح تخریب و بازسازی مدارس کشور شده است؛ همچنین در چند سال گذشته قریب به 30 هزار کلاس درس کشور مقاوم سازی شده‌اند و در همین زلزله‌های اخیر آسیب ندیدند و به پایگاه‌های مدیریت بحران تبدیل شدند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با بیان اینکه در شاخص سرانه فضاهای آموزشی از 1.5 متر مربع در ابتدای انقلاب، به پنج متر مربع به ازای هر #دانش‌آموز رسیده‌ایم، گفت: این عدد نشان از پیشرفت در این بخش دارد اما هنوز با استانداردها فاصله داریم و نیاز به تلاش مضاعفی در این بخش احساس می‌شود.

وی افزود: در استان تهران مشکلات به مراتب بیشتری نسبت به سایر استانها داریم؛ بالاترین میزان تراکم دانش‌آموز در کلاس درس مربوط به استان تهران است، به طوری که در شهرستان بهارستان و شهرقدس بالاترین میزان تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌های درس را شاهد هستیم.

شهری با بیان اینکه در استان تهران بیشترین مدارس تخریبی وجود دارد، اظهار کرد: از تمام پرسنل اداره کل نوسازی مدارس تهران می‌خواهم که بیش از سایر همکارنمان در سایر استانها تلاش کنند تا به آن هدف مشترک و مقدسی که همانا تأمین فضاهای آموزشی کافی، استاندارد و ایمن برای دانش‌آموزان است، دست یابیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران ادامه داد: می‌خواهم در این ایام عهد و پیمان ببندیم که با اعتقاد، ایمان و توکل این هدف را سرلوحه کارها قرار دهیم؛ از تمام همکارانم که به خاطر خدمات خالصانه در راستای تأمین فضاهای آموزشی فعالیت می‌کنند نیز بسیار سپاسگزارم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار