در گفت و گو با پانا

علیرضا شجاع نوری: سینمای ایران گیشه‌پرست است

امروز کارگردان ها از گیشه به سمت سوژه می روند

تهران (پانا) - علیرضا شجاع‌نوری می‌گوید سینمای ایران گیشه زده است و کارگردان‎‌ها برای ساخت فیلم از گیشه به سمت سوژه می‌روند.

کد مطلب: ۸۹۱۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا شجاع نوری:  سینمای ایران گیشه‌پرست است

علیرضا شجاع نوری تهیه کننده فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» در گفت و گو با خبرنگار پانا درباره فروش این فیلم در سینما باتوجه به اینکه قصه به داستان زندگی چند میانسال می‌پردازد،گفت: سینما جوان و پیر ندارد اما متاسفانه سینمای ایران گیشه‌پرست شده است و گیشه نقطه حرکت و عزیمت یک سازنده است. کارگردان‌ها از گیشه به سمت سوژه می‌روند و به نوعی فیلمسازی برایشان مانند یک سرمایه‌گذاری می‌ماند.
این تهیه‌کننده با اشاره به اینکه برای ساخت فیلم «بنفشه آفریقایی» از هیچ چیزی نترسید تصریح کرد: معتقدم زمانی که یک قصه را دوست داری باید به دنبال آن بروی و آن را بسازی. اگر برای سوژه‌ای دلم بتپد باید آن را بسازم نه اینکه به گیشه آن فکر کنم و از ساخت آن منصرف شوم و به سراغ قصه‌ای زشت که گیشه آن را می‌خواهد بروم.
شجاع‌نوری همچنین درباره اکران این فیلم گفت: پخش این فیلم دست سیمای مهر است و یکی از شرکای فیلم هم از سیمای مهر است که اجرا و پخش هم به دست آن است. فکر می‌کنم «بنفشه آفریقایی» تا اوایل سال آینده در سینماهای کشور اکران شود.

مخاطب از سینمای ایران ناامید شده است

این تهیه‌کننده با اشاره به سلیقه مخاطبان سینما عنوان کرد: سلیقه مردم ایران بازگشته، اما این سلیقه را با سینمایی که در آن شوخی‌های جنسی می‌شود قطع کرده‌ایم یعنی مخاطب در منزل می‌نشیند و کلاً از سینمای ایران ناامید است.
او ادامه داد: فکر می‌کنم اگر برای ساخت فیلم‌های خوب و بامضمون مانند «بنفشه آفریقایی» فضا داده شود کمکم آن‌ها هم بیرون می‌آیند و به سینماها می‌روند. اگر این اطلاع رسانی به مردم داده شود و آن‌ها برای تماشا بیایند قطعاً تعدادشان بیشتر از مخاطبان فیلم‌های کمدی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار