همزمان با چهارمین روز دهه فجر؛۲۴۴ پروژه در بجنورد افتتاح متمرکز شد

آیین افتتاح ۲۴۴ پروژه ایام‌الله دهه فجر در مرکز خراسان شمالی همزمان با چهارمین روز این هفته برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۱۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد
همزمان با چهارمین روز دهه فجر؛۲۴۴ پروژه در بجنورد افتتاح متمرکز شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا نوری در شورای اداری مرکز استان خراسان شمالی با اشاره به بیانات امیر المومنین در خصوص ارتباطان حاکمان دینی با مردم اظهار کرد: مسئولان نظام اسلامی باید نسبت مردم و همچنین مردم نسبت به حاکمان باید احساس خوش‌بینی، حسن ظن و اعتماد وجود داشته باشد.

وی با در تشریح نحوه ایجاد این اعتماد گفت: نهادیه شدن خوش‌بینی در میان مردم و حاکمان همچون اعتماد امام به جوانان و مردم در جنگ تحمیلی ازجمله این نگاه امیر المومنین در حکومت‌داری است.

امام‌جمعه موقت بجنورد با گریزی به زمان پیش از انقلاب تصریح کرد: متفقین با حضور در کشور و اعتماد وجود اعتماد میان مردم و حاکم آن زمان که رضاخان بود کشور در کمتر از ۲ ساعت به‌دست دشمنان می‌افتد اما در زمان جنگ تحمیلی ۸ سال پیروزمندانه ایستادگی کردیم.

وی در ادامه به نحوه ایجاد اعتماد در مردم گفت: کاهش هزینه‌های زندگی مردم، عدم اجبار در امور زندگی و جلوگیری از وضع قوانین دست و پا گیر می‌تواند اعتماد مردم به والیان و حاکمان را ایجاد کند.

نوری معیار سنجش کار مسئولان را نگاه مردم دانست و افزود: مردم اگر نسبت به مسئولان خوش‌بین باشند نشان از اقدامات مناسب این مسئولان است و این نگاه مردم آزمایشی برای مسئولان نظام الهی و دینی است.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد خراسان شمالی در انتها انتصاب افراد در خلاف توانمندی‌های فرد را ناپسند و همچون جاسوسی برای بیگانگان توصیف کرد و گفت: انتصابات نادرست میان مردم و مسئولان فاصله می‌اندازد و همراهی چهل ساله مردم با نظام و انقلاب نشانه‌ای از خوش‌بینی به حاکمان و اعتماد به آنها است که در آینده ادامه نیز می‌یابد.

فرماندار بجنورد نیز در این آیین از افتتاح ۲۴۴ پروژه در ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این پروژه‌ها در مرکز خراسان شمالی بااعتباری بالغ‌بر ۱۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

محمود ثمینی سهم پروژه‌های ملی از این افتتاح را ۱۱ پروژه عنوان و تصریح کرد: اعتبارات ملی جذب‌شده در این پروژه‌ها ۷ میلیارد تومان بوده و درمجموع ۸۱ پروژه استانی نیز ۸۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار