کشف بالغ بر ۶۰ درصد از جرایم با دخالت تشخیص هویت

تهران (پانا) - رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت بالغ بر ۶۰ درصد از جرایم در پلیس آگاهی با دخالت تشخیص هویت و تکیه بر مستندات علمی و علوم آزمایشگاهی به کشف می‌رسد.

کد مطلب: ۸۹۱۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
کشف بالغ بر ۶۰ درصد از جرایم با دخالت تشخیص هویت

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس، سردار محمدرضا مقیمی در حاشیه نشست روسای تشخیص هویت پلیس آگاهی سراسر کشور اظهار کرد: اساس کار پلیس آگاهی از بررسی صحنه جرم شروع می‌شود که این اکیپ صفر تا صد کشف پرونده را به عهده دارند.

وی به نقش پر اهمیت تشخیص هویت در رسیدگی به جرم اشاره کرد و افزود: کشف پرونده‌های پلیس آگاهی زمانی برای ما اهمیت پیدا می‌کند که تشخیص هویت در آن دخالت داشته باشد.

رئیس پلیس آگاهی ناجا خاطرنشان کرد: با افتخار می‌توانیم، بگوییم بالغ بر ۶۰ درصد از جرایم در پلیس آگاهی با دخالت مرکز تشخیص هویت با استفاده از مستندات علمی و علوم آزمایشگاهی به کشف رسیده است.

وی با بیان اینکه آموزش کارکنان این مرکز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اضافه کرد: در جذب و آموزش این حوزه باید دقت لازم انجام شود، علاوه بر این معتقدیم باید خود را در این زمینه با برگزاری همایش‌ها، کارگاه‌ها و اتاق‌های فکر و همچنین ارتقاء تجهیزات به روز کنیم.

سردار مقیمی ادامه داد: بررسی صحنه جرم در تشخیص هویت یعنی فوریت پیگیری موضوع، کارکنان این حوزه متعهد به کشف جرم هستند و باید تمام توان خود را برای نتیجه درست به کار گیرند.

وی همچنین بیان کرد: در این مرکز امکان جابه جایی کارکنان در قسمت‌های دیگر پلیس آگاهی همانند سایر ادارات امکان‌پذیر نیست چرا که تخصصی بودن کار کارشناسان مجرب، آن را از سایر بخش‌ها مجزا کرده است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه به دلیل حساسیت بالای مرکز تشخیص هویت، تقویت این مرکز را از اولویت‌های مهم پلیس آگاهی می‌دانیم، تصریح کرد: تشخیص هویت پلیس آگاهی نوک پیکان در مبارزه با مجرم و کشف جرایم است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا ارتباط مستقیم کارآگاهان با کارشناسان این مرکز را لازم و ضروری عنوان کرد و گفت: معمولا گزارشات کارکنان تشخیص هویت پاسخگوی همه سوالات کارآگاهان است و در کشف پرونده کمک‌ساز است.

وی با بیان اینکه می‌توانیم با افتخار بگوییم کشف جرایم به سوی علمی شدن می‌رود، افزود: در گذشته پرونده‌ها با استفاده از روش‌های سنتی منجر به کشف می‌شد که درصد آن پایین بود اما امروز با اثبات جرم به روش علمی، مجرم چاره‌ای جز اقرار ندارد و به دستاوردهای خوبی رسیده‌ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار