در راستای برنامه های سازمان دانش آموزی:

دیدار معاون هماهنگی ، اقتصادی سازمان دانش آموزی کشوربا مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان

هرمزگان (پانا) - معاون هماهنگی ،اقتصادی و نظارت بر امور استانهای سازمان دانش آموزی کشورو هیئت همراه با مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان دیدار کردند.

کد مطلب: ۸۹۱۵۳۳
لینک کوتاه کپی شد
دیدار معاون هماهنگی ، اقتصادی سازمان دانش آموزی کشوربا مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان

به گزارش خبرنگار پانا از هرمزگان ، در این دیدار دکتردلبری ضمن تبریک انتصاب شایسته موسی دادی زاده به عنوان مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان، سازمان دانش آموزی را که یک سازمان عمومی وغیر دولتی در آموزش و پرورش می باشد ، بازوهای پر توان آموزش و پرورش در فراهم نمودن بسترهای تعلیم و تربیت خواند و اظهار کرد : برابر گزارشات اعلام شده ؛ آمار کمی در زمینه فعالیت های دانش آموزی در سازمان دانش آموزی هرمزگان در مقایسه با سایر استانها و نسبت به سال گذشته بسیار مطلوب و در خور تحسین می باشد .

وی مهمترین فعالیت های سازمان دانش آموزی را جذب دانش آموز با رویکرد تربیت اجتماعی دانش آموزان عنوان نمود و افزود : حدود 15 میلیون دانش آموز در سطح کشور داریم که 10 درصد آنها بصورت کاملا اختیاری عضو تشکیلات سازمان دانش آموزی می باشند و از این تعداد به لطف خدا سهم سازمان دانش آموزی در استان هرمزگان در سال جاری حدود 34 هزار دانش آموز پیشتاز بوده که 94 درصد نسبت به سال گذشته رشد و افزایش داشته است.

دکتر دلبری در ادامه افزود : هزار و صد و پنجاه و نه مدرسه تشکیلاتی در استان هرمزگان داریم همچنین هزار نفر مربی آموزش دیده که دوره های آموزشی و توجیهی ضمن خدمت را گذرانده و مشغول مهارت آموزی و فعالیت می باشند. وی فعالیت های سازمان دانش آموزی در استان هرمزگان را به رغم مشکلات و چالشها به نحو مطلوب و شایسته دانست .

معاون هماهنگی ، اقتصادی سازمان دانش آموزی کشور در بخش دیگری از سخنانش از راه اندازی پایگاه های تغذیه سالم (بوفه مدارس) و مدیریت اجرایی و نظارت فرهنگی بر سرویس دانش آموزی خبر داد و بیان داشت : طبق شیوه نامه ابلاغی از سوی مقام عالی وزارت، صدور مجوز راه اندازی پایگاه های تغذیه سالم و نظارت بهداشتی به سازمان دانش آموزی کشور و معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارتخانه متبوع واگذار گردیده است ، همچنین برابر تفاهم نامه امضا شده بین سازمان دانش آموزی و انجمن اولیاء و مربیان، مدیریت اجرایی و نظارت بر عملکرد پیمانکاران و شرکت های طرف قرار داد در بحث سروریس های دانش آموزی به سازمان دانش آموزی واگذار شده است .

وی در پایان با اشاره به اهمیت شورای برنامه ریزی سازمان افزود : شورای برنامه ریزی از ارکان اساس نامه سازمان بوده و سومین اصل از اساسنامه می باشد و کلیه مصوبات و سیاستگذاریهای سازمان بر اساس شورای برنامه ریزی تنظیم می شود و طبق اساسنامه حد اقل هر فصل یکبار جلسات شورا بایستی برگزار شود .

در این دیدار آقای احمد نژاد رئیس مرکز کنترل و صدور مجوز تردد اردوهای دانش آموزی کشور گفت: یکی از دغدغه های وزارت آموزش و پرورش ، بحث سلامت دانش آموزی در برگزاری اردوها است.

وی افزود: بخشنامه ای در همین خصوص بزودی به استانها ابلاغ خواهد شد که در کمیسیون ایمنی راه های کشور تصویب شده که طبق آن ؛ خودروهایی که عمر بالای 5 سال دارند به هیچ عنوان نباید اردوی دانش آموزی را انجام دهند.

موسی دادی زاده سرخایی مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان هم در این دیدار ضمن عرض خیر مقدم به جناب دکتر دلبری و هیئت همراه گفت : در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین و اسناد بالادستی ، آماده هرگونه همکاری با سازمان دانش آموزی بوده و حتی در خارج از وقت اداری هم در خصوص اجرای فعالیت ها و برنامه های سازمان، از هرگونه همکاری و حمایت دریغ نخواهیم کرد و تا کنون هم با همین رویکرد فعالیت ها و برنامه های این سازمان را همراهی نموده و قطعا سازمان دانش آموزی با برنامه ریزی و اتخاذ راهبردهای مناسب نقش تعیین کننده و موثری را در راستای تحقق بخشیدن به اهداف تعلیم و تربیت کشور و همچنین بستر سازی تربیت اجتماعی دانش آموزان ایفا خواهد کرد.

دادی زاده در ادامه بر ایجاد در آمد زایی برای سازمان دانش آموزی از طریق برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت جزایر استان هرمزگان در راستای گردشگری و ایجاد نشاط و شادابی در دانش آموزان و فرهنگیان و خانواده های آنها با محوریت و نفش آفرینی سازمان دانش آموزی تاکید کرد و از انتشار گزارشات به موقع و به هنگام خبرگزاری دانش آموزی پانا در هرمزگان و اقدامات مسئولین خبرگزاری و سازمان دانش آموزی تشکر و قدر دانی نمود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر اعتمادی رئیس سازمان دانش آموزی استان هرمزگان هم در این دیدار ضمن عرض خیر مقدم به دکتر دلبری و هیئت همراه از حمایت ها و مساعدت های خوب مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان تشکر و قدر دانی نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار