در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

مهراب قاسم‌خانی: کمدی‌ها فیلم‌های مورد علاقه من نیستند

بازیگری تجربه‌ای جدید و زیبا بود، ولی قرار نیست زیاد اتفاق بیفتد

تهران (پانا) - مهراب قاسم‌خانی از ژانر درام به عنوان ژانر موردعلاقه خود در سینما نام برد و تجربه کار بازی در یک فیلم درام را به دلیل تفاوت با سبک همیشگی خود جذاب توصیف کرد.

کد مطلب: ۸۹۱۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
مهراب قاسم‌خانی: کمدی‌ها فیلم‌های مورد علاقه من نیستند

مهراب قاسم‌خانی فیلمنامه‌نویس مطرح کشور که کارنامه درخشانی در نوشتن سریال‌های طنز دارد و مجموعه‌های طنز «مرد هزار چهره»، «باغ مظفر»، «شب‌های برره»، «پاورچین» و «نقطه‌چین» او جزو پربیننده‌ترین سریال‌های طنز یکی دو دهه اخیر تلویزیون ملی ایران بوده‌ است، این روزها برای نخستین بار حضور در عرصه بازیگری را تجربه کرده است.

فیلمنامه‌نویس محبوب که این روزها با فیلم سینمایی «ناگهان درخت» ساخته صفی یزدانیان در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره تجربه جدید بازیگری در فیلم می‌گوید: من نویسنده‌ام و دنیای من دنیای متن و فیلمنامه است، با دنیای بازیگری چندان سروکاری ندارم. هیچ‌وقت وسوسه بازیگری نداشتم و ندارم، ولی برایم هیجان‌انگیز بود که در کنار این گروه باشم. بازی در این فیلم تجربه‌ای جدید و زیبا بود، ولی قرار نیست زیاد اتفاق بیفتد.

این فیلم را دوست داشتم چون با سبک همیشگی من متفاوت بود

وی درباره انتخاب این فیلم برای نخستین تجربه بازیگری خود گفت: این فیلم را دوست داشتم چون با سبک همیشگی من متفاوت بود. فضای فیلم «ناگهان درخت» بسیار متفاوت با فضای معمول فیلمنامه‌هایی بود که تا امروز نوشته‌ام.

نویسنده سریال «پژمان» با اشاره به این مطلب که کمدی لزوما سبک محبوب او نیست، گفت: اگر من اغلب فیلمنامه‌های کمدی نوشته‌ام معنی‌اش این نیست که نمی‌توانم فیلمنامه درام یا ترسناک بنویسم. از قضا فیلم‌های مورد علاقه من کمدی‌ها نیستند؛ بلکه حال و هوای درام اغلب روی من تاثیر بیشتری دارد.

در بازیگری مرا با پیمان مقایسه نکنید

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قصد دارد مانند برادرش پیمان قاسم‌خانی کار در حیطه بازیگری را بیشتر کند گفت: در بازیگری مرا با پیمان مقایسه نکنید. من با این فیلم فقط دنیای بازیگری را تجربه کردم. پیمان ثابت کرده است که فیلمنامه‌نویس‌ها بازیگران خوبی از آب درمی‌آیند؛ من می‌خواستم ثابت کنم این موضوع همیشه واقعیت ندارد!

مهراب قاسم‌خانی در کنار پیمان معادی، مهناز افشار، سیامک صفری و همسرش شقایق دهقان گروه بازیگران فیلم «ناگهان درخت» را تشکیل می‌دهد. فیلمنامه این فیلم را یزدانیان نوشته و پیمان معادی علاوه بر بازی، تهیه‌کنندگی فیلم را نیز بر عهده داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار