در گفت‌وگو با پانا

کیومرث پوراحمد: دلم می‌خواهد خشونت بیشتری را در فیلم هایم نشان دهم

فیلم شهرام مکری را ۶ بار دیدم

تهران (پانا) - کیومرث پوراحمد کارگردان فیلم «تیغ و ترمه» از علاقه‌خود به آثار بعضی فیلمسازان جوان گفت که برای او حیرت‌انگیز بودند.

کد مطلب: ۸۹۱۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد
کیومرث پوراحمد: دلم می‌خواهد خشونت بیشتری را در فیلم هایم نشان دهم

کیومرث پوراحمد کارگردان نام‌آشنای ایرانی که این روزها با فیلم «تیغ و ترمه» در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد در گفت و گو با خبرنگار پانا با اشاره به خشونت به نمایش‌درآمده در این فیلم گفت: دلم می‌خواست خشونت بیشتری را نشان می‌دادم اما به عنوان کارگردان به همین میزان بسنده کردم.

خیلی بازیگرها نقش «ترمه» را قبول نمی‌کردند

وی درباره کاراکتر «مادر» فیلم«تیغ و ترمه» که یک شخصیت منفی است و لاله اسکندری نقش آن را بازی می‌کند گفت: حسم این بود که این مادر را به این شکل به تصویر بکشم. فکر می‌کنم خانم اسکندری خوب از عهده نقش منفی برآمده است. یک سال کلنجار رفتم که روی مادر بد کار کنم. اوایل به خاطر همین شخصیت منفی به فیلم پروانه ساخت نمی‌دادند. در ارشاد به من گفتند تو اسطوره مادر خوب در فیلم هستی.

این فیلمساز در تحسین اسکندری افزود: خانم لاله اسکندری هم بازیگر خوبی است، هم هنرمند به تمام معنایی است. خیلی از بازیگرها می‌توانستند نقش «ترمه» را بازی کنند، ولی این نقش را قبول نمی‌کردند؛ اما اسکندری قبول کرد و چه خوب این شخصیت را درآورد.

تجربه‌گرایی کار جوان‌هاست

کارگردان مجموعه «قصه‌های مجید» که به عنوان یکی از فیلمسازان تجربه‌گرا در سینمای ایران مطرح بوده است درباره اهمیت تجربه‌گرایی خصوصا در نگاه فیلمسازان جوان اظهار کرد: تجربه‌گرایی همیشه معنا دارد. واقعیت این است که من خیلی اوقات از کار بعضی فیلمسازان جوان شگفت‌زده و متحیر می‌شوم. من عموما به سینما نمی‌روم چون با دیدن بعضی کارها متاسف می‌شوم. اما در میان همین فیلمسازان جوان کسانی هستند که از تماشای فیلم‌شان خسته نمی‌شوم. من فیلم شهرام مکری را 6 بار دیدم. فیلم «پرویز» مجید برزگر را 6 بار دیدم. جوان‌ها فوق‌العاده‌اند. تجربه‌گرایی کار جوان‌هاست و جوان‌ها باید از تجربه‌گرایی در سینما استقبال کنند.

وی افزود: وقتی یک فیلمساز 70 ساله که حدود 50 سال تجربه فیلمسازی دارد هنوز تجربه‌گرایی می‌کند جوان‌هات باید از آن استقبال کنند؛ نه اینکه آن را پس بزنند.

اگر فیلمم خوب نیست عذرخواهی می‌کنم

کارگردان فیلم «اتوبوس شب» در ادامه به تاثیر حس و حال فیلمساز در ساخت فیلم تجربه‌گرا اشاره کرد و گفت: حس من به عنوان فیلمساز مهم است. حس حرف اول را می‌زند و عقل و منطق در پی آن می‌آید. در فیلم «تیغ و ترمه» حس من می‌گفت فیلم را اینطور بسازم. حال اگر خوب از کار درآمد که خوشابه‌حالم و اگر خوب نیست، اگر به بعضی افراد برخورده است، من عذرخواهی می‌کنم!

سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده‌ برگزار می‌شود که در این دوره از جشنواره 22 فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ)، 3 اثر در بخش پویانمایی، 10 فیلم در بخش نگاه نو، 7 فیلم کوتاه و 5 مستند رقابت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار