مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: اعزام دختران حافظ قرآن کریم به مشهد مقدس

بیرجند( پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: به منظور ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی دانش آموزان و نیز تشویق دانش آموزان حافظ قرآن دانش آموزان دختر حافظ قرآن کریم به مشهد مقدس اعزام شدند.

کد مطلب: ۸۹۱۴۷۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: اعزام دختران حافظ قرآن کریم به مشهد مقدس

محمد علی واقعی، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی صبح امروز با اعلام این خبر اظهار کرد: انس با قرآن کریم راهکاری موثر برای ترویج سبک زندگی اسلامی در بین دانش آموزان است.

وی، افزایش آرامش روحی و روانی را یکی دیگر از تأثیرات قرآن در زندگی دانش آموزان دانست و افزود: این کتاب آسمانی نور، معرفت، هدایت و نوید بخش راه رستگاری است که شفاعت، رحمت و شفا دهنده دل همه انسان ها بوده و هر کس با آن مجالست داشته و دارد رستگار می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به تأثیرات مهم قرآن در زندگی فردی و اجتماعی دانش آموزان ادامه داد: هدف از اعزام این دانش آموزان به مشهد مقدس آشنایی بیشتر آنان با کلام وحی از طریق ملاقات با قرای مطرح و استماع دلنشین آیات قرآن و ایجاد خاطره ای شیرین در ذهن دانش آموزان است.

واقعی، با بیان این که انس دانش آموزان با قرآن سبب می شود تا تأثیرات تربیتی آموزه های دینی و قرآنی در ایشان بورز نموده و در اهداف آموزشی نیز تأثیر بسزایی داشته باشد، تصریح کرد: آموزش معارف قرآنی باید به گونه‌ای تبیین شود که دانش‌آموزان به درک خوبی از قرآن برسند و عمل به دستورات قرآن را در همین ابتدای دوران نوجوانی سرلوحه کار خود قرار داده و در زندگیشان هیچگاه از قرآن غافل نشوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار