رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

کلیات طرح ساماندهی نیروهای قراردادی دانشگاه پیام نور تصویب شد

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، از تصویب کلیات طرح‌های ساماندهی نیروهای قراردادی دانشگاه پیام نور، بکارگیری نیروها در پست‌های خالی سازمان‌های استان‌های مرزی و تغییر در نحوه رسیدگی دادگاه تخلفات اداری سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها در این کمیسیون خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۱۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
کلیات طرح ساماندهی نیروهای قراردادی دانشگاه پیام نور تصویب شد

به گزارش خانه ملت، سلمان خدادادی در تشریح دستورکار نشست امروز- یکشنبه- کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طرح ساماندهی نیروهای قراردادی دانشگاه پیام نور از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت که بعد از ارائه توضیحات مسئولان دانشگاه پیام نور در این رابطه، کلیات آن به تصویب رسید.
نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر جزییات این طرح نیز به تصویب برسد حدود پنج هزار نفر از نیروهایی که از حدود 9 هزار نفر از نیروهای دانشگاه پیام نور که قراردادی هستند و مدت زمان پنج تا بیست سال در این مرکز فعالیت کرده‌اند، قراردادشان بدون اینکه بار مالی داشته باشد از وضعیت شرکتی به معین یا رسمی تبدیل خواهد شد.
وی تصریح کرد: طرح بکارگیری نیروها در پست‌های خالی سازمان‌های استان‌های مرزی نیز در این نشست مورد بررسی قرار گرفت که از سوی 40 نفر از نمایندگان ارائه شده بود و قرار شد دولت برای جذب نیرو در این بخش آگهی بدهد که در نهایت مورد تصویب قرار گرفت.

**تغییر در نحوه رسیدگی دادگاه تخلفات اداری سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها
خدادادی اظهار داشت: تغییر در نحوه رسیدگی دادگاه تخلفات اداری سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها از دیگر موضوعاتی بود که مورد بررسی قرار گرفت و کلیات آن به تصویب رسید که در صورت تصویب جزییات آن، در نوع ساختار و رسیدگی این دادگاه‌ها تغییراتی ایجاد خواهد شد.
وی تاکید کرد: در این نشست وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور پیدا کرد و به ارائه برنامه‌های خود پرداخت، همچنین به پرسش‌های نمایندگان پیرامون آینده طرح تحول سلامت، تعامل با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نحوه پرداخت 9/27 بیمه درمان کارگران که مورد چالش وزرای قبلی این دو وزارتخانه بود و تبعات گرانی موجود در جامعه که حوزه سلامت را نیز تحت تاثیر قرار داده، پاسخ داد.
این نماینده مردم در مجلس دهم، عنوان کرد: دکتر نمکی در پاسخ به پرسش‌های نمایندگان به ضرورت برقراری تعامل بیشتر بین حوزه‌های سلامت و اجتماعی، ارتقای خدمات‌رسانی و نگاه اجتماعی به مسائل بهداشتی تاکید داشت و اینکه عارضه حاشیه‌نشینی تا چه اندازه در این حوزه تاثیرگذار است، همچنین پیشنهاد داد که هر ماه نشستی را با این کمیسیون در جهت تبادل نظر پیرامون مشکلات مشترک حوزه سلامت و اجتماعی داشته باشد که مورد تایید اعضای این کمیسیون قرار گرفت.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در این نشست وزیر پیشنهادی بهداشت و نمایندگانی از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و دانشگاه پیام نور حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار