حضور نمکی در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: سعید نمکی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی برای ارائه برنامه‌های خود در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس حاضر شد.

کد مطلب: ۸۹۱۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد
حضور نمکی در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس

حیدر علی عابدی در گفت وگو با خانه ملت ، در تشریح دستورکار امروز ( یک‌شنبه 14 بهمن ماه ) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از حضور سعید نمکی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت بهداشت و درمان به همراه معاونین خبر داد و گفت: دستورکار ابتدایی کمیسیون بهداشت استماع برنامه های سعید نمکی وزیر پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی جهت تصدی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ادامه جلسه سرپرست وزارت بهداشت به سوالات اعضای کمیسیون در خصوص مباحث دارویی، سطح بندی خدمات و ادامه طرح تحول سلامت پاسخ دادند.

وی افزود: دستور کار دوم کمیسون بهداشت بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده واحده قانون اصلاح ماده (35) قانون خدمت وظیفه عمومی بود. این ماده به دانشجویان خارج از کشور با ارائه معافیت تحصیلی اجازه ادامه تحصیل می‌داد، اما این قانون از تاریخ 96/5/17 ملغی شده و از این تاریخ به بعد برای دانشجویان گواهی معافیت تحصیلی صادر نمی‌شود و مشمولان خدمت وظیفه عمومی غایب محسوب شده و از معافیت ماده (35) برخوردار نمی‌شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نمایندگان مجلس در راستای رسیدگی به وضعیت دانشجویان دانشگاه‌های خارج از کشور طرحی ارائه کردند تا معافیت تحصیلی این دانشجویان تا آخر سال 97 ادامه پیدا کند و کسانی که تا تاریخ 10 / 7 / 97 در دانشگاه‌های خارج از کشور مشغول تحصیل شدند مشمول معافیت تحصیلی شوند. این طرح در جلسه امروز کمیسیون بررسی شده و اعضای حاضر با آن موافقت کردند.

تمدید صدور معافیت تحصیلی برای دانشجویان دانشگاه‌های خارج از کشور

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: بر اساس این طرح دانشجویانی که تا تاریخ 10 / 7 / 97 در یکی از دانشگاه‌های خارجی مشغول تحصیل شده‌اند، همانند دانشجویان داخل کشور از معافیت تحصیلی برخوردار می‌شوند تا آنها و خانواده‌هایشان از نگرانی رهایی یابند و بتوانند علاوه بر ارتباط و حفظ علقه فرهنگی و مذهبی با طی درجات علمی برای خدمت به کشور برگردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار