رئیس کل گمرک: 36 میلیارد دلار کالا از ابتدای سال صادر شده است

تهران (پانا) - رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه امریکا در پی متوقف‌کردن تجارت ایران بوده است می‌گوید خوشبختانه تجارت ایران به روال گذشته در حال انجام است و در زمینه کالاهای اساسی نیز هیچ گونه کمبودی وجود ندارد.

کد مطلب: ۸۹۱۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کل گمرک: 36 میلیارد دلار کالا از ابتدای سال صادر شده است

به گزارش مهر، مهدی میراشرفی گفت: در حوزه تحریم‌ها، امریکا این بار بدون همراهی دنیا، تحریم‌های ظالمانه و یک‌جانبه‌ای را ضد ایران اجرا کرد و این مساله می‌طلبد ما نیز وضع را متناسب با این موقعیت تغییر دهیم.

رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه تجارت خارجی نقش بسزایی در ایجاد دولت رفاه دارد، افزود: ما چنانچه در بحث تامین نیازهای جامعه که قسمت عمده این نیازها وابسته به صادرات و واردات کشور است، تسهیل ایجاد کنیم، در واقع به ایجاد رفاه در جامعه کمک خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در ۱۰ ماه سال جاری ۳۶.۳ میلیارد دلار صادرات و ۳۵.۶ میلیارد دلار واردات داشته ایم که شاهد یک میلیارد دلار تراز مثبت تجاری هستیم؛ این در حالی است که امریکا در صدد متوقف کردن صادرات و ایجاد مضیقه در مسیر واردات بود.

وی افزود: با این حال نه تنها تجارت ایران متوقف نشد بلکه به صورت ماهانه یک میلیارد دلار واردات کالاهای اساسی نیز داشتیم که این عدد تقریبا برابر با سال گذشته است.

میراشرفی گفت: هیچ گونه کمبودی در زمینه دارو، تجهیزات پزشکی، نهاده های دامی و سایر کالاهای اساسی نداریم و اگر در برخی موارد کمبودی وجود دارد به دلیل دامن زدن به شایعات است.

وی علت کاهش واردات را نیز ناشی از ایجاد سهمیه های ارزی و ممنوعیت واردات ۱۳۳۹ قلم کالا عنوان کرد.

۱۰۰ میلیون دلار خودروی دپو شده، ۱۰ هزار شاکی دارد

میراشرفی در خصوص خودروهای دپو شده در گمرکات کشور، گفت: با توجه به اینکه خودروها عمدتا در اماکن گمرکی مناطق آزاد هستند از این رو برآورد گمرک این است که نزدیک به ۱۳ هزار خودرو در گمرکات متوقف شده است که تخلفات ثبت سفارش مربوط به ۲ هزار خودرو در محاکم قضایی در حال رسیدگی است و قرار شد ۱۱ هزار خودروی دیگر(زیر ۲۵۰۰ سی ‌سی) نیز که تا نهم آذر سال جاری به گمرک‌ها وارد شده است و قبض گمرک داشته باشند، با ثبت سفارش معتبر ترخیص شوند.

رئیس کل گمرک ایران ادامه داد: در خصوص خودروهای دپو‌شده در گمرک ۱۰ هزار شاکی وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار