سرانه بودجه هر «جوان» در سال ۹۸ اعلام شد

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره سرانه بودجه جوانان گفت بودجه تخصیص یافته در حوزه ورزش و جوانان به شکل سرانه برای هر جوان در گذشته 2 هزار تومان بوده است که این بودجه در سال ۹۸ در صورت تخصیص کامل به 6 هزار تومان می‌رسد.

کد مطلب: ۸۹۱۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
سرانه بودجه هر «جوان» در سال ۹۸ اعلام شد

امید محدث در نشست خبری بازخوانی چهل سال حضور جوانان پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در ستادهای ملی ساماندهی امور جوانان حدود ۲۵ دستگاه در حوزه جوانان مشارکت دارند. ستادهای ملی ساماندهی جوانان در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی تشکیل می‌شوند تا هماهنگی‌های لازم در این حوزه را انجام دهند.

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: گاهی در برگزاری این ستادها دستگاه‌های مذکور به شکلی جدی مشارکت نمی‌کنند. به طوری‌که در آذربایجان شرقی این ستاد به ریاست استاندار برگزار می‌شود سازمان صدا و سیما با ۴۳ درصد، سازمان تبلیغات اسلامی ۴۳ درصد، مدیرکل امور اقتصادی صفر درصد و سازمان مدیریت نیز تنها با ۴۳ درصد حضور دارند. همچنین در استان ایلام نیز درصد حضور صدا و سیما حدود صفر درصد، سازمان میراث فرهنگی نیز ۲۰ درصد، بسیج ۲۰ درصد و سازمان تبلیغات اسلامی نیز تا ۴۰ درصد حضور پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: یک معاونت ذیل وزارت ورزش چگونه می‌تواند از یک وزارتخانه دیگر بازخواست کند. زمانی که می‌گوییم، باید عملکرد حوزه جوانان فرابخشی شود به همین دلیل است که بتوانیم برای عملکرد دستگاه‌های مختلف پرسشگر باشیم. اکنون معاونت جوانان در این بخش، نظارت را انجام می‌دهد اما نمی‌تواند دستگاه‌ها را مجبور به اجرای مصوباتش کند. ساختاری تعریف کرده‌اند که شرح وظایف آن با ساختار آن هماهنگ نیست و مانند فردی است که دست و پایش را بسته‌اند اما توقع دارند تا بجنگد.

محدث در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه ذات حوزه جوانان فرابخشی است تصریح کرد: این اشتباهات سال‌های گذشته اتفاق افتاده که دو حوزه با ماهیت متفاوت بر اثر یک تصمیم سیاسی تلفیق شوند و حالا امروز می‌پرسند که چرا حوزه جوانان اینگونه شده است. مگر اشتغال حوزه جوانان دست وزارت کار نیست اما چرا ما در مجلس باید جوابگو باشیم؟

وی با بیان اینکه نحوه بکارگیری جوانان تا حد زیادی به سلایق مدیران بالادستی بستگی دارد، گفت: در استان‌هایی که استاندار شخصا برای ستادهای ساماندهی وقت گذاشته است شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم چرا که در این استان‌ها برای حل مشکلات جوانان هم‌افزایی صورت گرفته است. در کشور باید سازمانی مستقل در حوزه جوانان با ابزارها و اختیارات مستقل شکل بگیرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به سرانه حوزه جوانان در بودجه گفت: تا پیش از این بودجه تعلق گرفته به حوزه ورزش و جوانان به شکل سرانه برای هر جوان در هر استان 2 هزار تومان بود که این رقم در بودجه ۹۸ در صورت تخصیص کامل 6 هزار تومان شده است. این رقم شامل بودجه اختصاص یافته در حوزه وام‌های اشتغال و وام ازدواج نیست بلکه تنها بودجه دولت تخصیص یافته به وزارت ورزش و جوانان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار