نماینده ولی فقیه دراستان همدان:

حق معلم از پدر بیشتر است

همدان (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان همدان یکی از راه‌ های برکت و پیشرفت در علم را احترام به معلم عنوان کرد و رسیدن دانش‌آموزان به مقام و درجه های بالاتر در آینده را مستلزم حفظ حرمت و جایگاه شاخص معلم و احترام به او بیان کرد.

کد مطلب: ۸۹۱۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد
حق معلم از پدر بیشتر است

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌ محمدی در مراسم گرامیداشت دهه فجر و گلبانگ انقلاب اسلامی با اشاره به این که در اسلام دین و دانش با هم عجین شده است گفت: دانش بدون دین در دنیا کشتار به راه انداخته است.

او در ادامه سخنانش با اشاره به خدمات «بنیاد برکت» زیر نظر مقام معظم رهبری، واژه «برکت» را عمیق و در عین حال خاص دانست و گفت: نسل برخی پر از برکت است اما برخی از آن محروم هستند.

آیت الله محمدی با تأکید به این که بسیاری از افراد به سطوح بالا در مدارج علمی رسیده اند اما از یافته های خود بهره ای نبرده‌اند افزود: باید دانش‌ آموزان از خداوند بخواهند تا به سواد آن ها برکت دهد تا یک عمر از آن در راه خیر و سعادت معنوی برخوردار باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اهمیت به حفظ جایگاه معلم اظهار کرد: جایی شنیده‌ام «حق معلم از پدر بیشتر است»، پدر روح انسان را از عالم بالا به بدن می‌آورد و معلم روح انسان را از قفس بدن جدا می کند و به عرش می‌برد.

او ضمن بیان این که در طول خدمت به اسلام طیف وسیعی از امام جمعه‌های کشور شاگردان بنده بودند و بسیار فروتن و متواضع در عرصه علم گام نهادند تصریح کرد: درسی که به انسان غرور دهد، آدمی را از انسانیت دور می‌کند و تواضع، قدرشناسی را به انسان می آموزد، دانش آموزان باید حضرت زینب (س) را الگوی خود قرار دهند تا زینب گونه به جامعه و اسلام خدمت کنند.

سحر شهبازی محب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار