روایتگری خاطرات و تجربیات فجر در «گذرگاه انقلاب»

اصفهان (پانا) - ویژه برنامه «گذرگاه انقلاب» به همت اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۹۱۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
روایتگری خاطرات و تجربیات فجر در «گذرگاه انقلاب»

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اعلام این خبر گفت: انقلاب اسلامی ایران یکی از بزرگترین و مهم ترین رویدادهای تاریخی و سیاسی جهان معاصر است که با گذشت 40 سال از وقوع آن، ضرورت بازگویی و روایت جزئیات و ظرایف این رویداد بزرگ برای نسل های نوجوان و جوان بیش از گذشته معلوم می شود.

علیرضا مساح افزود: در این میان نقش روایتگری به عنوان ابزاری برای انتقال خاطرات و تجربیات آن دوران حساس، جایگاهی هم اندازه دیگر ابزارها همچون فیلم، سریال، تئاتر، نقاشی و ... دارد.

او تاکید کرد: اداره گردشگری نیز همچون دیگر بخش های سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برنامه ای را به مناسبت این ایام با عنوان «گذرگاه انقلاب» تدارک دیده که ویژه شهروندان علاقمند به شنیدن روایت های دلنشین دوران باشکوه انقلاب، برگزار می شود.

او درباره نحوه برگزاری این برنامه گفت: برای برپایی این برنامه، اماکن مختلفی که یادآور دوران باشکوه انقلاب است، انتخاب شده است. اماکنی همچون مدرسه چهارباغ، خانه مشروطیت و گلستان شهدا که هر یک به سهم خود یادگاری هایی از آن دوران را در خود جای داده است.

او تشریح کرد: در هر یک از این اماکن، رویکرد روایتگری بر اساس نقش و جایگاه آن مکان در پیروزی انقلاب اسلامی مشخص می شود. مثلا در مدرسه چهارباغ، روایتگری بر اساس نقش روحانیت در پیروزی انقلاب، در گلستان شهدا روایت زندگی برخی از شهدای انقلاب که در آن دوران غالبا به صورت مخفیانه مدفون شدند و در خانه مشروطیت بر نقش و اثرگذاری شخصیت های برجسته سیاسی و فرهنگی در آگاه سازی مردم و در نهایت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکید می شود.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تاکید کرد: این برنامه با حضور راویان آموزش دیده و کارشناس در این زمینه برگزار می شود و محتوای روایتگری آنها نیز بر اساس موضوعات مرتبط با مکان برگزاری این بازدیدهای کوتاه تعیین شده است.

او با بیان اینکه این برنامه از 13 تا 18 بهمن ماه در مناطق 15 گانه شهرداری اصفهان پذیرای علاقمندان است، اظهار کرد: افراد متقاضی می توانند با مراجعه به فرهنگسراهای مناطق 15 گانه، نسبت به ثبت نام برای شرکت در این برنامه اقدام کنند.

او خاطرنشان کرد: پس از آن در روز و ساعت مقرر و اعلام شده از سوی فرهنگسرای هر منطقه، وسایل نقلیه ای در اختیار ثبت نام کنندگان قرار گرفته و از این طریق به مکان مورد نظر منتقل می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار