کتابخانه های عمومی به مراکز فرهنگی تبدیل شده است

رشت (پانا) -مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان گفت: امروز کتابخانه های عمومی از حالت سنتی و بده و بستان کتاب خارج شده و به مراکز فرهنگی بزرگی برای فعالیت های جنبی مختلف تبدیل شده است.

کد مطلب: ۸۹۱۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد
کتابخانه های عمومی به مراکز فرهنگی تبدیل شده است

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس‌الدین در با دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام بر لزوم توجه به مسئله کتابخوانی و مطالعه، اظهار کرد: فعالیت در حوزه کتابخوانی امری با برکت است.

وی با بیان اینکه با وجود تمامی موانع و مشکلات، راهکارهای بسیاری برای فعالیت در حوزه کتابخوانی وجود دارد، تصریح کرد: ظرفیت‌هایی داریم که فعالیت‌های حوزه کتابخوانی به طور رایگان و یا با هزینه اندک انجام شود.

امام جمعه انزلی با تاکید بر لزوم جذب جوانان به سوی مسئله کتاب و کتابخوانی، خاطرنشان کرد: ترغیب جوانان به امر مطالعه و علاقمند کردن آنها به کتاب قطعا نتایج بسیاری مفیدی برای جامعه دارد.

شمس الدین کتب الکترونیکی را جایگزین مناسبی برای کتب مکتوب ندانست و گفت: باید از ظرفیت فضای مجازی برای تبلیغ و جذب جوانان جهت مطالعه کتب مکتوب استفاده کرد و در این مسیر با انتشار فراخوان ایده   های خلاقانه در حوزه کتاب از نظرات عموم مردم بهره برد.

پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان نیز، متذکر شد: خدا را شاکریم در کشوری زندگی می کنیم که اسلام بنیان تفکر مردم آن است، زیرا دین مبین اسلام که با فرستاده ای امین از سوی خداوند و با کتاب ارزشمندی به نام قرآن مجید بر ما نازل شده است، خود نشان دهنده توجه این دین الهی به خواندن، علم آموزی و تدبر است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره تاکید بر قرار گرفتن کتاب در سبد فرهنگی خانواده ها دارند، تاکید کرد: امروز نهاد کتابخانه های عمومی برای همه اقشار مردم جامعه برنامه ریزی دقیقی جهت حضور در کتابخانه   ها و استفاده از این فضای فرهنگی دارد.

این مسئول فرهنگی با قدردانی از اقدامات ارزشمند امام جمعه شهرستان بندرانزلی در حوزه کتاب و کتابخوانی، با استقبال از ایده   های ایشان، عنوان کرد: با توجه به عنایت ویژه رهبر انقلاب نسبت به کتابداران و اعطای لقب مشاور امین از سوی معظم له به کتابداران کشور، مجموعه کتابخانه های عمومی از همه ظرفیت   های خود در راستای گسترش صحیح فرهنگ مطالعه استفاده کرده و آن را وظیفه خود می داند.

وی همچنین به اقدامات کتابخانه های عمومی در حوزه جذب کلیه اقشار جامعه به کتابخانه ها اشاره و عنوان کرد: امروز کتابخانه های عمومی از حالت سنتی و بده و بستان کتاب خارج شده و به مراکز فرهنگی بزرگی برای فعالیت   های جنبی مختلف تبدیل شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان وی ایجاد بخش های مستقل کودک در همه کتابخانه های عمومی استان را یکی از اقدامات این نهاد در جذاب سازی خواندن کتاب برای نسل جوان برشمرد و گفت: اگر کودکان و مادرانی علاقمند به کتاب تربیت کنیم، یقینا نتایج مثبت و سازنده ای در جامعه مشاهده خواهیم کرد.

کرمی با اشاره به جمعیت 139 هزار نفری شهرستان بندرانزلی بر لزوم ایجاد کتابخانه های مناسب شهری و روستایی با کمک خیرین این شهرستان تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار