تالاب‌ها از هجوم گونه‌های گیاهی مهاجم در امان نیستند

رشت (پانا) -رئیس اداره حفاظت محیط زیست املش گفت: تالاب‌ها از هجوم گونه‌های گیاهی مهاجم در امان نیستند و حال و روزخوشی ندارند.

کد مطلب: ۸۹۱۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
تالاب‌ها از هجوم گونه‌های گیاهی مهاجم در امان نیستند

علی درویشی با بیان اینکه اهمیت وجود تالابها در محیط زیست باید بیش از گذشته به کودکان آموزش داده شود، گفت: امروز تعدادی از کودکان و نوجوانان عضو کانون از آبگیرها و پهنه‌های طبیعی سطح شهرستان املش بازدید و اهمیت و کارکرد تالابها و لزوم حفاظت و صیانت از این پهنه های آبی،برای آنان تبیین و تشریح شد .

وی افزود: در این کلاس آموزشی به نقش تالابها در ذخیره پایدار آب و تغذیه سفره های آب زیرزمینی، تعدیل آب و هوای پیرامون و تنویع زیستی گیاهی و جانوری و معیشت پایدار جوامع محلی حاشیه پهنه های آبی پرداخته شد .

دوریشی با بیان اینکه کنوانسیون رامسر با مشارکت نمایندگان 18 کشور جهان در سال 1349 در شهر رامسر استان مازندران برگزار شد و سیزدهم بهمن ماه را به عنوان روز جهانی تالابها نامگذاری کرده‌اند، ادامه داد: حفاظت و بهره‌برداری معقول و پایدار از تالابها به عنوان نگین سبز و اکوسیستم باارزش تنوع زیستی گیاهی و جانوری از اهداف کنوانسیون و معاهده جهانی است.

وی ادامه داد: اگرچه در گذر زمان تالابهای کشور حال و روزخوشی ندارند و برخی از این تالابها از ورود و تخلیه فاضلاب و پسماند و هجوم گونه‌های گیاهی مهاجم در امان نیستند و بعضی از کم آبی و عدم تخصیص حق‌آبه به کانون ریزگردها تبدیل و تعدادی هم از بی‌مهری ما انسانها رنج می‌برند .

وی تصریح کرد: برگزاری کارگاه آموزشی در حاشیه آبگیرهای طبیعی و شناخت و آشنایی و افزایش آگاهی کودکان و نوجوانان با گونه‌های گیاهی و جانوری و اکوسیستم پهنه‌های آبی و کارکرد آنها، نقش موثری در مسئولیت پذیری اجتماعی افراد در حفاظت از تالابها ایفا می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار