در آیین گشایش نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب؛

کاظمی: راه موفقیت و سربلندی ساختن خودمان است تا در قبال نفوذها ایمن باشیم

تهران (پانا) - نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب با حضور علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در آیین گشایشی که در مدرسه شاهد پسرانه جلال آل احمد تهران برگزار شد کار خود را آغاز کردند.

کد مطلب: ۸۹۱۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: راه موفقیت و سربلندی ساختن خودمان است تا در قبال نفوذها ایمن باشیم

علیرضا کاظمی در این مراسم گفت: «زمانی که انسان حس مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این نمایشگاه‌ها را مشاهده می‌کند امیدوار می‌شود و به فلسفه پیام مقام معظم رهبری که می‌فرمایند بچه‌های امروز آماده‌تر از همه برای دفاع از آرمان‌ها هستند پی می‌برد.»

او گفت: «مطمئن هستم ارزش این فعالیت‌ها برای بچه‌ها از صدها کلاس درس بیشتر است. ما خودمان دست‌پرورده این فعالیت‌ها هستیم. تشکل‌های دانش‌آموزی این نمایشگاه را راه‌اندازی کردند لذا این دانش‌آموزان سرمایه نظام هستند.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: «در ایام دهه فجر فرصت‌های ارزشمندی وجود دارد که قدردان گذشته پرافتخار و پررنج خود باشیم. برای این کشور زحمت‌ها کشیده شده است و سرمایه‌های ارزشمندی در این راه قربانی شدند لذا بازبینی این خاطرات مسیر را برایمان روشن می‌کند.»

او بر توجه به راز و رمزهای موفقیت و سربلندی نظام و انقلاب تأکید کرد و ادامه داد: «پیروزی انقلاب اسلامی چند کلید واژه داشت. اولین کلید واژه آن رهبری است. یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های نظام وجود رهبر است که با نگاه هوشمندانه و بصیرت کشور را از پیچ و خم‌های متعدد عبور دادند.»

کاظمی گفت: «وحدت مردم باعث این پیروزی شد و امام با تکیه به مردم جلو می‌رفتند. اقتدار نظام ما به مردم ماست؛ اگر روزی مردم را ازدست دهیم روز پرخطری خواهیم داشت.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «ایمان مردم ما نیز مهم است. فلسفه حکومت ما حکومت الهی است و دشمن در صدد خدشه وارد کردن به این ۳ رکن رکین است. بزرگترین استراتژی دشمن برای براندازی نظام، نفوذ در افکار، اندیشه و باورها است که منجر به تغییر رفتار شود.»

او افزود: «راه موفقیت و سربلندی ساختن خودمان است تا در قبال نفوذها ایمن باشیم. امیدوارم خداوند ما را شرمنده امام، شهدا و جانبازان نکند.»

روایتگری دانش آموزان نسل پنجم از انقلاب اسلامی

حسین تاریخی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان نیز در این آیین گفت: «در برنامه مدرسه انقلاب دانش‌آموزان نسل پنجم انقلاب با اینکه انقلاب را درک نکردند، در این زمانه و شرایط انقلاب را روایت می‌کنند.»

او ادامه داد: «این دانش‌آموزان در کنار درس‌هایشان در روایتگری انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی می‌کنند تا در نسل آینده به موفقیت‌های بزرگی دست یابند.»

در حاشیه این نمایشگاه از کتاب پرسمان دانش‌آموزی و جوانه انقلاب رونمایی شد.

همچنین علیرضا کاظمی همراه با صادق صادق‌پور، مدیرکل آموزش و پرورش منطقه یک و حسین تاریخی از نمایشگاه بازدید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار