معاون اقتصادی استاندارکردستان: پرداخت ۳۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط ۲۰ بانک و موسسە مالی در کردستان

سنندج(پانا)-معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان از پرداخت سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک ها و موسسات مالی در استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۱۱۴۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون اقتصادی استاندارکردستان: پرداخت ۳۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط ۲۰ بانک و موسسە مالی در کردستان

حسین فیروزی معاون امور اقتصادی استاندار کردستان در هشتاد و هفتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان با بیان این مطلب گفت: ۳۱ بانک و موسسه مالی در کردستان وجود دارند که از این تعداد ۲۰ بانک و موسسه در نه ماهه اول سالجاری تسهیلاتی به میزان سه هزار و۲۰۰ میلیارد تومان بە بخش های مختلفی نظیر صنعت، معدن، خدمات، تجارت و سایر موارد پرداخت کرده اند.
وی با یادآوری اینکه ظرفیت بانک های استان برای پرداخت تسهیلات گوناگون به متقاضیان بیش از رقم فعلی است گفت: باید تلاش کنیم پرداخت تسهیلات بانک ها به بخش های فعلی تا سه برابر افزایش پیدا کند.
فیروزی در ادامه سخنان خود ایجاد مشوق های لازم در ترغیب سرمایه گذاران برای فعالیت در کردستان را امری لازم ارزیابی کرد وگفت: توان رقابت کردستان برای سرمایه پذیری به نسبت استانهای توسعه یافته کشور کم است، بنابراین در صورت عدم ارائه مشوق های لازم در ایجاد واحدهای صنعتی جاذبه ای برای سرمایه گذاران نخواهیم داشت.
وی اضافه کرد: تجربه در کردستان نشان داده است که ایجاد واحدهای صنعتی موفق نیازمند ارائه کمک های فنی و اعتباری است که وجود چند نمونه صنعتی نظیر لاستیک بارز، پتروشیمی کردستان و تراکتور سازی موید این مطلب است.
فیروزی با بیان اینکه مشکلات واحدهای تولیدی در کردستان زیاد است از مداخله در سطح خرد برای توسعه صنعت در استان سخن گفت و افزود: بانک ها منتظر مراجعه واحدهای تولیدی نباشند،بلکه خود باید به سمت واحدهای صنعتی بروند و برای رفع مشکلاتشان راهکارهای عملیاتی و درست ارائه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار