حضور وزیر آموزش و پرورش در منزل دانش‌آموز شهید پهلوان سعید طوقانی

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش شب گذشته به مناسبت آغاز دهه فجر با حضور در منزل خانواده شهیدان محمد و سعید طوقانی، یاد و خاطره این دو شهید را گرامی داشت.

کد مطلب: ۸۹۱۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد
حضور وزیر آموزش و پرورش در منزل دانش‌آموز شهید پهلوان سعید طوقانی

سیدمحمد بطحایی در این دیدار از رشادت‌ها و فداکاری‌های پهلوان شهید سعید طوقانی دانش‌آموز ۱۵ساله و قهرمان ورزش زورخانه‌ای کشور یاد کرد و این شهید بزرگوار را الگوی نسل جدید و دانش‌آموزان امروز دانست.

او در ادامه از مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲۲ تهران خواست مدرسه‌ای را به پاس قدردانی از رشادت‌ها و جانفشانی‌ها، به نام شهید دانش‌آموز سعید طوقانی نامگذاری کنند.

در این دیدار عباس‌علی باقری، مشاور وزیر آموزش و پرورش و علی ندیری، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲۲تهران، وزیر آموزش و پرورش را همراهی کردند.

به گزارش پانا، شهیدسعید طوقانی ، سال 1348 در تهران به دنیا آمد. پدرش مرحوم حاج اکبر ، از ورزشکاران باستانی بنام کاشان و تهران بود. او در سن چهار، پنج سالگی به این ورزش علاقه‌مند شد و به همراه پدر و برادران بزرگترش که آنان نیز از جمله ورزشکاران بودند، در زورخانه حضور پیدا می‌کرد. شهید طوقانی در سن هفت سالگی در مراسمی با حضور مسئولین رده بالای مملکتی آن زمان برگزار شد، توانست تنها در عرض ۳ دقیقه ۳۰۰ دور به دور خود بچرخد و با اجرای حرکات منحصر به‌فرد، بازوبند پهلوانی کشور را از آن خود سازد.
او شامگاه بیست و دومین روز اسفند سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر به مقام والای شهادت نایل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار