در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

توضیحات سرپرست سازمان سینمایی درباره حواشی جشنواره فیلم فجر

تهران (پانا) - سرپرست سازمان سینمایی درباره به‌وجود آمده در چهار روز ابتدایی سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر توضیحاتی ارائه کرد.

کد مطلب: ۸۹۱۰۴۸
لینک کوتاه کپی شد
توضیحات سرپرست سازمان سینمایی درباره حواشی جشنواره فیلم فجر

به گزارش مهر، حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی در حاشیه بازدید از سینمای رسانه‌ها در جشنواره سی و هفتم فیلم فجر، در جمع خبرنگاران درباره فرآیند تسهیل فعالیت اصحاب رسانه در جشنواره فیلم فجر گفت: در آیین‌نامه‌ای که برای کلیه جشنواره‌های وزارت ارشاد، در هر حوزه تخصصی در دست تدوین است و تا پایان سال مباحث آن منتشر می‌شود، چارچوب و اصول کلی هر جشنواره معین می‌شود و طبعا یکی از مهمترین بخش‌های این آیین نامه مربوط به تعامل با رسانه‌ها است. در این آیین نامه معین خواهد شد که چگونه رسانه‌های تخصصی از ظرفیت هر رویداد استفاده کنند.

وی درباره فرآیند پیچیده دریافت کسب مجوز فعالیت رسانه‌های تخصصی هم گفت: امروز خوشبختانه به همت هیأت نظارت بر مطبوعات، رسانه‌های مکتوب و پاگاه‌های خبری، زمان صدور مجوز طولانی‌ای ندارند و به حدود ۴ یا ۵ ماه رسیده است. رسانه‌های دیگری که در این دو قالب نمی‌گنجند باید از مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد مجوز لازم را دریافت کنند.

انتظامی درباره فضای حاکم بر جشنواره سی‌وهفتم هم تأکید کرد: خوشبختانه شاهد برگزاری بانشاط جشنواره هستیم و مسیری که این رویداد در سال‌های گذشته طی کرده است، هر سال بهتر از سال گذشته ادامه داشته و دارد.

سرپرست سازمان سینمایی در پاسخ به خبرنگار مهر درباره مطالبه مشترک اصحاب رسانه از صاحبان فیلم‌ها در زمینه شفافیت مالی، اتهام‌زنی برخی فیلمسازان علیه یکدیگر از تریبون نشست‌های رسانه‌ای جشنواره فجر و تمهید سازمان سینمایی برای سامان‌دهی این شرایط گفت: شفافیت آنقدر مفهوم جامعی دارد که در صورت تحقق همه این مباحثی که به آن اشاره می‌کنید خود به خود رنگ خواهد باخت.

وی افزود: دستگاه دولتی باید ضوابط خود را در زمینه حمایت‌ها اعلام کند و اولویت‌ها و بسته‌های حمایتی‌اش مشخص باشد. از طرف دیگر در خود صنف هم باید شاهد کمک و همراهی باشیم تا در قالب رابطه‌ای مشخص و دقیق همه فعالیت‌ها شفاف و دقیق باشد، حمایت‌ها، ‌سرمایه‌ها و حتی قراردادها به صورت شفاف منتشر شود. این همان کاری است که خانه سینما دنبال می‌کند تا زمانی که سرمایه‌ای وارد سینما می‌شود و همه ما هم باید از آن استقبال کنیم، این سرمایه دچار آسیب نشود.

انتظامی درباره سازوکار برخورد با افرادی که بدون سند برخی سینماگران را متهم به استفاده از پول‌های کثیف می‌کنند در سازمان سینمایی هم گفت: وقتی همه چارچوب‌ها مشخص باشد قطعا این موارد هم در آن لحاظ خواهد شد.

انتظامی در پاسخ به سوال دیگری درباره حواشی نمایش «متری شیش و نیم» در روز نخست جشنواره و شائبه اعمال نظر برخی نهادهای خارج از جشنواره بر فرآیند حضور فیلم هم توضیح داد: در این زمینه توضیحات لازم و پاسخ صریح را دبیر جشنواره داده است و سعی می‌کنم در حوزه تخصصی همکارانم ورود نکنم.

وی درباره شرایط تعاملی سازمان‌ها و نهادهای خارج از سازمان سینمایی با جشنواره فجر هم گفت: اصل تعامل طبیعتا خوب است و فیلم‌هایی که به جشنواره راه پیدا کرده‌اند در یک فرآیند تعریف شده پذیرفته شده‌اند. کمااینکه در دوسال اخیر این آثار پس از دریافت پروانه نمایش در جشنواره اکران می‌شوند تا بعد از جشنواره اکران آن‌ها با مشکلی مواجه نشود.

انتظامی درباره اعمال نظر برخی نهادها بر سرنوشت همین فیلم‌های دارای پروانه نمایش توضیح داد: زمانی نهادها با تهیه‌کنندگان وارد مذاکره می‌شوند و با آن‌ها تعاملاتی دارند که آن بحث دیگری است اما از نظر جشنواره همه فیلم‌های حاضر در جشنواره می‌توانند اکران شوند.

وی در پاسخ به سوالی درباره حاشیه‌های به‌وجود آمده درباره تک‌خوانی زن در آیین افتتاحیه جشنواره فجر با اشاره به اینکه اساساً تک‌خوانی در این مراسم صورت نگرفته است، طرح این سوال را از اساس منتفی دانست.

سرپرست سازمان سینمایی درباره تناسب فیلم‌های حاضر در جشنواره سی‌وهفتم و چهل‌سالگی انقلاب اسلامی هم گفت: فیلم‌هایی که امروز در جشنواره نمایش داده می‌شود آثاری است که در طول یک سال گذشته ساخته شده است و اهل فن که آثار پارسال و امسال را دیده‌اند اذعان دارند که کیفیت و مضامین فیلم‌ها ارتقا پیدا کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار