آرش لاهوتی: «روزهای نارنجی» کلید اسرار نیست!

تهران (پانا) - کارگردان فیلم «روزهای نارنجی» معتقد است این فیلم به موضوع انسان می‌پردازد و درنهایت قرار نیست کسی به نتیجه اعمالش برسد.

کد مطلب: ۸۹۱۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
آرش لاهوتی: «روزهای نارنجی» کلید اسرار نیست!

نشست خبری فیلم «روزهای‌نارنجی» به کارگردانی آرش لاهوتی با حضور کارگردان علی مصفا، ژیلا شاهی، صدف عسگری (بازیگران)، علیرضا قاسم‌خان (تهیه‌کننده)،‌ شهنام شهباززاده (مجری طرح)، فرشاد محمدی (مدیر فیلم‌برداری)، کریستف رضاعی (آهنگساز)، فاضل ژیان (طراح صحنه و لباس)، شهرام خلج (طراح گریم) و با اجرای احسان کرمی در چهارمین روز جشنواره فیلم فجر 14 بهمن ماه در پردیس ملت برگزار شد.
در ابتدای این نشست درباره نقش «مجید» که علی مصفا آن را به‌عهده دارد گفت: فیلم «روزهای نارنجی» کلید اسرار نیست که در انتهای فیلم همه به نتیجه اعمال خود برسند. مجید سال‌هاست که با همسر خود زندگی می‌کند و فرصت کمی برای انتخاب کمک به او یا روی برگرداندن از او دارد اما به این نتیجه می‌رسد که راهی جز کمک ندارد و درنهایت به یک سوپر قهرمان تبدیل می‌شود.
لاهوتی در پاسخ به اینکه داستان تحت‌تاثیر افکار نویسنده است توضیح داد: تمام فیلمنامه‌ها تحت تاثیر نویسنده هستند و نوشته می‌شوند. اساسا با سوال درباره زن و مرد مشکل دارم و به‌نظرم این فیلم قبل از هرچیزی درباره انسان است.
فرشاد محمدی مدیرفیلمبرداری درباره نحوه فیلمبرداری دوربین روی دست گفت: استفاده از این روش عمدی بوده است. دوربین روی دست کمتر در ایران دیده شده اما بی‌سابقه نیست. من و لاهوتی به این نتیجه رسیدیم برای بهتر دیده شدن استرس کاراکتر اصلی از این روش استفاده کنیم، دوربین گاهی فضولی و سرکشی و گاهی به قضاوت می‌پردازد.
علی مصفا بازیگر این فیلم درباره فیلم «روزهای نارنجی» تصریح کرد: فیلمنامه بسیار جذاب بود هدیه تهرانی خیلی فیلمنامه را دوست داشت و من را ترغیب کرد که در آن حضور داشته باشم. نقش «مجید» کاراکتری بود که بسیار منفعل بود و اصلا مرد عمل نبود همین برای من جذاب و تازه بود.
شهرام خلیج طراح گریم درباره نحوه گریم بازیگران این فیلم گفت: می‌خواستیم گریم‌ها خیلی ساده باشد به عنوان مثال برای کسی که سال‌هاست در باغ پرتغال کار می‌کند قطعا با آرایش به سرکار نمی‌رود، گریم باید رئال می‌بود و هیچ ارایشی روی صورتشان دیده نمی‌شد بجز در برخی مواقع خاص.
در ادامه این نشست علیرضا قاسم‌خان تهیه‌کننده این فیلم نیز تصریح کرد: تهیه‌کنندگی این فیلم برای من متفاوت با دیگل اثرهای موجود در ایران است. باتوجه به شناختی که از لاهوتی داشتم می‌دانستم او ادبیات و سینما را خوب می‌شناسد. فیلمی می‌سازیم که در تمام دنیا نشانش بدهیم، فکر می‌کنم به اندازه سینمای ایران و جایی که در آن پر کرده است جایگاه دارد.
کریستف رضایی آهنگساز این فیلم نیز درباره موسیقی «روزهای نارنجی» گفت: فیلم لاهوتی سال گذشته فیلمبرداری شد امشب بعد از ده ماه فیلم را دیدم و بسیار لذت بردم امسال دو کار در سینما داشتم.
وی افزود: با لاهوتی می‌خواستیم موسیقی را کمتر کنیم در نیمه آخر فیلم موسیقی می‌آید و نفس فیلم را بیشتر می‌کند. کاراکتر تهرانی باوجود سختی که می‎کشد باز هم آرامش خاصی دارد و موسیقی به انسانی تر جلوه‌تر دادن نقش او کمک می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار