افتتاح تصفیه خانه 30 هزار متر مکعبی در شهر جدید گلبهار

چناران (پانا) - با حضور اردکانیان وزیر نیرو، تصفیه خانه 30 هزار متر مکعبی گلبهار افتتاح شد

کد مطلب: ۸۹۰۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح تصفیه خانه 30 هزار متر مکعبی در شهر جدید گلبهار

در اولین روز از دهه مبارک فجر و با حضور اردکانیان وزیر نیرو، مدیرکل و پرسنل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی، فرماندار شهرستان چناران و بخشدار گلبهار و همچنین مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت عمران تصفیه خانه 30 هزار مترمکعبی شهر جدید گلبهار افتتاح شد.
وزیر نیرو در آیین افتتاح این تفصیه خانه با اشاره به اینکه 16 تصفیه خانه از موجوع 40 تصفیه خانه آب و فاضلاب به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح شد، گفت: تصفیه خانه شهر جدید گلبهار به ظرفیت 30 هزار متر مکعب در شبانه روز به روش BOT با سرمایه گذاری بخش خصوصی به مدت دو سال احداث شد.
اردکانیان با بیان اینکه 150 میلیارد تومان برای احداث این تصفیه خانه هزینه شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 50 هزار نفر جمعیت گلبهار است که این تصفیه خانه برای جمعیت بالغ بر 200 هزار نفر برای سال های آینده پیش بینی شده است.
وی افزود: این تصفیه خانه نقش مهمی در بهبود شرایط زیست محیطی خواهد داشت و همچنین اینکه پساب تصفیه شده برای مصارف مختلف صنعت استفاده و در بخش های دیگر نیز امکان استفاده فراهم خواهد شد.
وزیر نیرو همچنین در ادامه با اشاره به کلنگ زنی و بهره برداری 6 هزار میلیارد تومان طرح آب و فاضلاب در استان خراسان رضوی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از نقاط روشن در کارنامه جمهوری اسلامی ایران توسعه سیتم های جمع آوری و تفصیه فاصلاب است که در چهار دهه قبل تعداد تصفیه های خانه کشور از 4 مورد تجاوز نمیکرد اما در حال حاضر بیش از 215 تفصیه خانه در سطح کشور در حال بهره برداری قرار دارد.
اردکانیان یکی از شاخص های قابل رقابت در سطح کشورهای دنیا را توجه به موضوع جمع آوری تصفیه و استفاده از پساب آن در کشور دانست و گفت: خوشبختانه در حال حاضر 50 درصد جمعیت کشور تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند که با توجه ورود بخش خصوصی سرعت کار با شتاب بیش تری ادامه خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار