در گفت‌وگو با پانا

سخنگوی کمیسیون بهداشت خبر داد: بدهی 18 ماهه تامین اجتماعی به بیمارستان‌های خصوصی

عابدی : فاصله بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌ها و مراکز درمانی به کمتر از ۴ ماه رسیده است

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بدهی 18 ماهه سازمان تأمین اجتماعی به بیمارستان‌های خصوصی خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۰۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی کمیسیون بهداشت خبر داد: بدهی 18 ماهه تامین اجتماعی به بیمارستان‌های خصوصی

حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها گفت: سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها بدهی دارند که این موضوع به یک چالش جدی تبدیل شده است، بیمه تأمین اجتماعی در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی تعلل کرده است و نتوانسته است بدهی‌های خود را پرداخت کند به طوری که اکنون بیش از 18 ماه است که طلبکاران سازمان تامین اجتماعی از این سازمان بیمه‌گر طلب دارند.

وی ادامه داد: در میان سازمان‌های بیمه‌گر سازمان بیمه سلامت تاکنون توانسته است بدهی‌های خود را پرداخت کند و تقریبا می‌توان گفت که پرداخت‌ها به صورت ماهانه انجام می‌شود و فاصله بدهی بیمه سلامت به داروخانه‌ها و مراکز درمانی به کمتر از 4 ماه رسیده است.

وی با بیان اینکه اکنون با مشکلات ناشی از تاخیر بیمه‌ها در پرداخت مطالبات، اکثر بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها با مشکل جدی مواجه شده‌اند، گفت: روز گذشته اطلاع دادند که یکی از بیمارستان‌های خصوصی به دلیل مشکلاتی که داشته مجبور شده است که بخش دیالیز خود را تعطیل کند، حال اینکه مشخص نیست چه بلایی بر سر بیماران دیالیزی می‌آید.

این نماینده مجلس با بیان اینکه قرار است از مسئولان تامین اجتماعی برای حضور در کمیسیون بهداشت مجلس دعوت شود، گفت: مسئولان سازمان تأمین اجتماعی باید در زمینه مشکلات پرداخت‌ها توضیح بدهند. اگر سازمان تأمین اجتماعی تلاش نکند تا این مشکلات حل شود، مشکلات فعلی به سال 98 منتقل می‌شود.

عابدی تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی باید تلاش کند و از روش‌هایی که بیمه سلامت برای حل مشکلات استفاده کرده است، استفاده کند. اگر اهمیت قائل شوند مشکلات حل خواهد شد. وقتی شرکت‌های دارویی با مشکل مواجه شدند، مسئولان تصمیم ویژه گرفتند و از مقام معظم رهبری مجوز گرفتند تا حدود 500 میلیون یورو برای حل مشکلات دارویی اختصاص یابد که کمک بسیار بزرگی در این زمینه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار