بیش از 99.1 درصد پوشش تحصیلی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در فارس

شیراز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش فارس صبح امروز در مراسم نواختن نمادین زنگ انقلاب در شیراز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و تبریک به مناسبت چهل سالگی انقلاب، گفت: در بحث عدالت آموزشی و پوشش تحصیلی امروز 99 و یک دهم درصد از دانش آموزان استان در مقطع ابتدایی تحت پوشش تحصیلی هستند و در متوسطه اول 96 و سه دهم درصد، که نسبت به میانگین کشوری در هر سه مقطع ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم با 85 درصد پوشش تحصیلی ، جایگاه خوبی داریم .

کد مطلب: ۸۹۰۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 99.1 درصد پوشش تحصیلی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در فارس

علی عسکر نجفی روزهای پیروزی انقلاب اسلامی را یادآور حماسه با شکوه ملت غیور ایران در حرکت به سمت استقلال ، آزادی و آبادی کشور عنوان کرد و گفت: در طول 40 سال گذشته فعالیت ها و خدمات خوب و قابل دفاعی به مردم عزیزمان در بخش های مختلف ارائه شده و لازم است همه ما در دفاع از اقداماتی که انجام شده سهم خودمان را به درستی ادا کنیم .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اقداماتی که در بحث سوادآموزی صورت گرفته اظهار داشت : در این بخش نسبت به قبل از انقلاب اسلامی در شاخص های مختلف شامل جمعیت 40 سال به بالا ، 10 تا 49 سال ، بانوان ، روستائیان و عشایر به طور میانگین 50 درصد رشد داشتیم .

وی گفت: مراکز شبانه روزی فارس بعد از انقلاب رشد 5 برابری داشته و امروز بیش از 148 مرکز شبانه روزی در فارس پذیرای دانش‌آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: سند تحول بنیادین به عنوان یک سند بالا دستی در آموزش و پرورش است چرا که بیش از 5 سال کار علمی و تحقیقاتی بر روی آن انجام شده ، بیش از 500 اندیشمند عالم فرزانه سند را بررسی کرده و مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی تدوین شده و راهکارهای مختلف و زیرنظام ها در این سند پیش بینی و ارائه شده است و این سند راه گشای آموزش و پرورش در دستیابی به اهداف تربیتی است.

وی با اشاره به ساحت های تربیتی عنوان شده در سند تحول بنیادین گفت: در این سند هدف تعلیم و تربیت ساختن انسانهایی کامل و رساندن دانش آموزان به حیات طیبه است، لذا دانش آموز ما باید دست آخر به مراتبی از این حیاط طیبه برسد و حاصل شدن این مقصود در وهله اول کوچ کردن از نگاه تک بعدی و تک ساحتی به یک نگاه چند ساحتی و چند بعدی است .

نجفی با اشاره به روند آموزش تک بعدی دانش آموزان در سال های گذشته ، گفت: غفلت از مهارت های زندگی موجب شده تا به سطوح دیگر شخصیتی دانش‌آموزان توجه نشود و ساحت‌های تربیتی دیگر آنها را نادیده بگیریم که حاصل آن انسان‌هایی ناتوان در مقابله با آسیب های اجتماعی است.

وی در زمینه مشارکت مردم در آموزش و پرورش گفت: امروز 15 درصد مدارس ما غیردولتی است و بیش از 140 هزار دانش‌آموز فارس در این مدارس تحصیل می کنند که این نشانه‌ی توجه به بحث مشارکت مردمی در آموزش و پرورش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار