تالاب «زریبار» ثبت جهانی شد

تهران (پانا) - تالاب زریبار به عنوان بیست و پنجمین تالاب کشور در کنوانسیون رامسر ثبت جهانی شد.

کد مطلب: ۸۹۰۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد
تالاب «زریبار» ثبت جهانی شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان، در پیام فریبا رضایی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان آمده است: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، تالاب زریبار واقع در شهرستان مریوان استان کردستان، نگین غرب کشور به عنوان بیست و پنجمین تالاب ایران در کنوانسیون رامسر (۱۹۷۱) ثبت شد.

این دستاورد بزرگ را که مصادف با روز جهانی تالاب (World Wetland Day-2nd Feb) سال ۱۳۹۷ است را به تمامی مردم شریف کردستان بویژه دوستداران محیط زیست تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

کنوانسیون رامسر، پیمانی مربوط به تالاب‌های مهم بین‌المللی، به ویژه تالاب‌های زیستگاه پرندگان آبزی است که برای حفاظت از تالاب‌ها و حیوانات و گیاهان وابسته به آن‌ها در سال ۱۹۷۱ میلادی در شهر رامسر به تصویب رسید. در ابتدا این معاهده به امضای نمایندگان ۱۸ کشور شرکت‌کننده رسید، اما امروزه ۱۶۹ کشور جهان عضو این پیمان هستند.

ایران با ۲۵۲ تالاب، تا پیش از این ۳۵ تالاب را در قالب ۲۴ عنوان در کنوانسیون رامسر ثبت کرده بود که اکنون تالاب زریبار تعداد عناوین ثبتی ایران را به ۲۵ رسانیده است. به این ترتیب حدود یک و نیم میلیون هکتار از ۳ میلیون هکتار تالاب‌های کشور در کنوانسیون رامسر ثبت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار