با نواختن زنگ انقلاب :

جشن های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در 2700مدرسه آغاز شد

بیرجند( پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از نواخته شدن زنگ انقلاب جشن های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در 2 هزار و 700مدرسه استان خبرداد.

کد مطلب: ۸۹۰۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
جشن های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در 2700مدرسه آغاز شد

محمد علی واقعی، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، صبح امروز در آیین نواختن زنگ انقلاب که به صورت نمادین در آموزشگاه هفتم تیر بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: شما دانش آموزان چشم و چراغ و آینده ساز انقلاب هستید.

او، لازمه توسعه همه‌جانبه را تحول در آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: نبض اقتصادی دنیا در اختیار ایران است و اگر ابلهی خیال باطل کند با اقدامی انقلابی پشیمانش می کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به خدمات انقلاب به مردم به ویژه فرهنگیان و دانش آموزان خراسان جنوبی ایه خدمات را با قبل انقلاب مقایسه کرد و ادامه داد: امروز که به فرموده مقام معظم رهبری، میدان مبارزه؛ عرصه جنگ اقتصادی و اعتقادی است فرهنگیان، به عنوان پاسداران حریم فکرو اندیشه ی بیش از 170 هزار دانش آموز دختر و پسر بهارستان تعلیم و تربیت در خط مقدم قرار گرفته و متعهدانه با توطئه های شوم دشمنان پیکار می کنند.

واقعی، اضافه کرد: آموزش و پرورش خراسان جنوبی در چهل سالی که از عمر انقلاب می گذرد ،با تکیه بر معلمین پر تلاش، مومن و متعهد خود در راستای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی در عرصه تعلیم و تربیت دانش آموزان بهارستان علم و ادب گام های بلندی در زمینه های آموزشی و پرورشی برداشته و خدمات کم نظیری ارائه کرده است.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، یاد آور شد: اگر دیروز دانش آموزان این دیار حسرت داشتن مدرسه ای استاندارد در دل داشتند امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران 2752 مدرسه و 9430 کلاس درس احداث شده است.

او، با بیان این که عدم توجه رژیم طاغوت به مسائل اعتقادی اسلام و ترویج فرهنگ مبتذل غربی کودکان، نوجوانان و جوانان ما را در معرض انواع تهدید فرهنگی قرار داده بود، ادامه داد: پس از انقلاب و در آستانه 40 سالگی آن امروز شاهد فعالیت 14 دارالقرآن در شهرستان ها و مناطق هستیم که در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی دانش آموزان تلاش می کنند و علاوه بر این نماز جماعت در بیش از 1700 آموزشگاه استان اقامه می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، ابراز داشت: در حال حاضر بیش از 30 کانون و اردوگاه فرهنگی و تربیتی در زمینه ارائه خدمات آموزشی و پرورشی به دانش آموزان فعالیت می نمایند که قبل از انقلاب چنین فضاهایی وجود نداشته است.

رئیس کارگروه فرهنگیان و دانش آموزی ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد: در قبل پیروزی انقلاب اسلامی کمتر از 5 درصد کلاس های درس دارای سیستم گرمایشی حرارت مرکزی بودند که در حال حاضر به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیش از 75 درصد مدارس استان از سیستم گرمایشی مرکزی و 25 درصد مدارس نیز از سیستم گرمایش تابشی و تجهیزات گرمایشی استاندارد استفاده می کنند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، ارتقای رشد علمی، افزایش فضاهای آموزشی و تجهیزات را از مهمترین دستاوردهای 40 ساله انقلاب در آموزش و پرورش استان دانست و افزود: تا قبل از سال 1357 عمده تجهیزات موجود در مدارس در حد میز و نیمکت آن هم از نوع چوبی بوده ولی اکنون به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در کلیه مدارس استان تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی به صورت استاندارد، دیجیتال و هوشمند می باشد. به گونه ای که در حال حاضر 2500 کلاس درس هوشمند در مدارس فعالیت می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار