احداث سالن‌های ۴ گانه سینما امید با ۴۰۰ صندلی در ایلام

ایلام (پانا)- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، بابیان اینکه سینما قدس ایلام احیا می‌شود، گفت: احداث سالن‌های ۴ گانه سینما امید با حمایت سازمان برنامه‌وبودجه کشور و سازمان سینمایی با ظرفیت ۴۰۰ صندلی در حال پیگیری است.

کد مطلب: ۸۹۰۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
احداث سالن‌های ۴ گانه سینما امید با ۴۰۰ صندلی در ایلام

عمران خودآموز،بابیان اینکه یکی از اولویت‌های این اداره کل توجه به زیرساخت‌های فرهنگی در سطح استان است، تصریح کرد: سرانه فرهنگی در استان نیم متر به ازای هر نفر در استان است و که در راستای اجرای طرح تفصیلی شهر انتظار می‌رود این میزان به 80 سانتی‌متر برسد.

وی، تصریح کرد: ما در استان سه مجتمع فرهنگی بهره‌برداری شده ناقص در شهرستان‌های دهلران، دره شهر و چرداول داریم که متأسفانه این مجتمع‌ها به‌صورت موقت تحویل و افتتاح‌شده است اما دارای نواقصی هستند، در شهرستان چرداول با همکاری فرمانداری شهرستان تا حدودی مشکلات این مجتمع مرتفع شده و تجهیز این مجتمع جزو برنامه‌های دستور کار بااعتباری حدود 500 میلیون تومان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، یادآور شد: برای تکمیل مجتمع‌های فرهنگی و هنری در شهرستان‌های دره شهر و دهلران نیز 400 میلیون تومان از وزارت ارشاد در قالب اسناد خزانه اعتبار گرفته‌شده است و در اعتبارات بازآفرینی شهری نیز قریب به سه میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است که امید است با اعتبارات شاهد تکمیل و تجهیز مجتمع‌های فرهنگی و هنری در سطح استان باشیم.

خودآموزیادآور شد: در حال حاضر 2 مجتمع فرهنگی و هنری فعال در شهرستان‌های ایوان و آبدانان و یک مجتمع در مرکز استان داریم و در شهرستان‌های تازه تأسیس بدره و سیروان نیز هم فضای فرهنگی نداریم و در فضای استیجاری به سر می‌بریم و در شهرستان مهران نیز یک فضای مشترک با اداره کل کتابخانه‌های فعالیت‌های فرهنگی و هنری دنبال می‌شود.

وی، بیان کرد: تلاش می‌کنیم که سالن مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرستان‌های ایوان و آبدانان همانند سالن سینما فرهنگ در مرکز استان با تجهیز به امکانات روز، به سینما تبدیل شود و موسسه سینما شهر سهم خود متعهد است و امید است که این تجهیزات پخش دیجیتال نصب و فیلم‌های روز سینمای ایران در این سالن‌ها هم اکران شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، یادآور شد: در سال گذشته 960 میلیون تومان از سهم درآمد تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به اداره کل اختصاص‌یافته که 479 میلیون تومان محقق و صرف تعمیر و تجهیز مراکز فرهنگی شده است و این اعتبار در سال جاری به 1 میلیارد و 240 میلیون تومان افزایش پیداکرده که از این میزان 840 میلیون تومان محقق شده که بخش عمده‌ای از آن اعتبار برای ساخت پلاتو در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اختصاص‌یافته است.

خودآموز گفت: احداث سالن‌های 4 گانه سینما امید با حمایت سازمان برنامه‌وبودجه کشور و سازمان سینمایی با ظرفیت 400 صندلی در حال پیگیری است و سینما قدس ایلام نیز در آینده نزدیک احیا می‌شود و مراحل ساخت آن آغازشده است، همچنین ساخت مینی سینمای انجمن سینمای جوانان ایلام نیز امکان مناسبی را برای پخش فیلم‌های کوتاه و نقد و بررسی آثار فراهم کرده است.

وی، خاطرنشان کرد: برای ساخت تالار مرکزی چندمنظوره فرهنگی هنری استان، 3 میلیارد و چهارصد میلیون تومان جذب‌شده و امسال نیز ۷ میلیارد ریال اعتبار دارد که در مراحل مقدماتی است و می‌بایست در سال‌ آیند، تلاش جهت جذب اعتبار بیشتر برای آن صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار