بارش باران و برف در ۵ استان کشور

تهران (پانا) - مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران و برف در استان‌های قزوین، زنجان، اردبیل، گیلان و غرب مازندران خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۰۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
بارش باران و برف در ۵ استان کشور

احد وظیفه در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده با فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب کشور افزایش ابر، بارش باران و برف و وزش باد در شمال غرب، بخش‌هایی از غرب و دامنه‌های البرز غربی در استان‌های قزوین و زنجان خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: بعد از ظهر امروز شنبه ۱۳ بهمن‌ماه با شمالی شدن جریانات در غرب سواحل دریای خزر، بارش باران به همراه کاهش نسبی دما در استان‌های اردبیل، گیلان و غرب مازندران آغاز می‌شود.

وی افزود: با گسترش و جریان‌های جنوبی روی دریای عمان، از امروز تا روز سه‌شنبه ۱۶ بهمن‌ماه برای مناطقی از جنوب و جنوب شرق کشور رگبار باران و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه ادامه داد: فردا یکشنبه ۱۴ بهمن‌ماه با تقویت سامانه بارشی، ضمن کاهش محسوس دما، گستره فعالیت آن در اکثر مناطق کشور به جز جنوب غرب را در بر می‌گیرد. روز دوشنبه ۱۵ بهمن‌ماه بارش در نیمه غربی کشور خاتمه می‌یابد و در نیمه شرقی، بخش‌هایی از مرکز و سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار