فرخ‌نژاد: در سمفونی نهم فهمیدم عزرائیل یک دانه است

نشست پرسش و پاسخ فیلم «سمفونی نهم« بامداد امروز برگزار شد

تهران (پانا) - محمدرضا هنرمند کارگردان فیلم سینمایی سمفونی نهم معتقد است، فیلمش شبیه هیچ فیلم دیگری از سینمای ایران نیست و تاکید کرد که فیلم «دموکراسی در روز روشن»‌ را ندیده است که بخواهد از آن الهام بگیرد.

کد مطلب: ۸۹۰۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
فرخ‌نژاد: در سمفونی نهم فهمیدم عزرائیل یک دانه است

نشست پرسش و پاسخ فیلم «سمفونی نهم« بامداد امروز با حضور محمدرضا هنرمند(کارگردان)، حمید فرخ نژاد،ساره بیات،پژمان بازغی،مهرداد صدیقیان، هدی زین العابدین و علیرضا کمالی(بازیگر) زینب تقوایی(تهیه کننده) حامد افضلی(نویسنده) هومن بهمنش(مدیر فیلمبرداری)،امین هنرمند(آهنگساز) مهدی ابراهیم زاده(صدابردار) مجید اسکندری(گریم) و مشکین مهرگان( طراح صحنه و لباس) و منصور ضابطیان به عنوان مجری در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.
در بخشی از این نشست محمدرضا هنرمند با اشاره به بررسی چند داستان اساطیری عاشقانه برای ساخت این فیلم، گفت: دلم می‌خواست که تجربه ای جدید در سینما داشته باشم. تجربه ای جدید در مضامین و ساختار داشته باشم. دوست داشتم کار نویی در سینمای ایران به جا بگذارم، این فیلم نهم من است بخاطر همین اسم این فیلم را سمفونی نهم گذاشتم. ضمن اینکه سمفونی نهم بتهوون همه جا به عنوان سمفونی مرگ شناخته می شود. با این حال نمی خواستم اسم فیلم سمفونی مرگ باشد.
محمدرضا هنرمند در مورد شروع و آغاز فیلمش با خون گفت: مضمون فیلم با مرگ و عشق درآمیخته است که خون در هر دو نقش مهمی دارد.
در ادامه زینب تقوایی،تهیه کننده فیلم هم در بخش دیگری از این نشست درباره دلیل سرمایه گذاری در چنین فیلمی با توجه به علاقه مردم به ژانرهای کمدی و درام گفت: من می‌دانستم که ساخت فیلمنامه سمفونی نهم بسیار سخت است. من می توانستم به سمت گیشه بروم اما با انتخاب خودم به سمت این کار رفتم که بتوانم با افتخار در کنارش بایستم.
زینب تقوایی در باره دستمزد بازیگران گفت: من در مورد هزینه فیلم توضیح دادم و بیش از ترجیح می دهم صحبتی نکنم. بار دیگر می گویم که این کار،کار سختی بود.فیلمی بود که هزینه زیادی برد و طولانی بود.اما این را می توانم محکم بگویم که دستمزدهایی که بازیگران گرفتند با دستمزدهای همیشگی‌شان فاصله داشت.اگر می‌خواستند دستمزدهای همیشگی را بگیرند حتما هزینه کار بیشتر می‌شد.
در بخش دیگری از این نشست حمید فرخ نژاد یکی از بازیگران این فیلم درباره نقش خود در این فیلم گفت: این که شما نقشی را بازی کنی که ما به ازای واقعی ندارد بسیار سخت است. شخصیتی که نباید هیچ حسی به هیچ چیزی داشته باشد و باید روند زمینی شدن این شخصیت ماورایی خیلی ریز و ظریف به تصویر گرفته شود. من طی این فیلم فهمیدم که عزراییل یک دانه است و کارگزاران زیادی دارد به اسم ملک الموت که من یکی از آن ها بودم.
ساره بیات، دیگر بازیگر این فیلم درباره حضورش در این فیلم سینمایی گفت: خیلی خوشحالم که آقای هنرمند بعد از سال‌ها فیلم ساخت و افتخاری بود برای من که توانستم در این کار حضور داشته باشم. از خانم تقوایی هم تشکر می کنم که از ما حمایت کرد و حس خوبی را به ما منتقل کرد.
در ادامه هنرمند در مورد جنجال های احتمالی ای که برای فیلمش بخاطر پرداختن به مسائل دینی پیش خواهد آمد گفت: من هم مثل شما از ممیزی های ارشاد آگاهم و امیدوارم که این اتفاق نیفتد و فیلم به مشکلی نخورد.من تلاش کردم که از کنار این خط قرمزها سر بخورم و رد بشوم.
هنرمند هم در پاسخ به این سوال که به نظر شما آیا ساختار فیلم یکپارچه است یا نه، گفت: بله، معلوم است که از نظر من یکپارچه است. البته سلیقه‌ و دانش افراد با هم فرق می‌کند، اما از نظر من یکپارچه است.
هنرمند در پاسخ به سوالی در مورد انتخاب ژانر کمدی-تراژدی و همچنین این که حمید فرخ نژاد حس عشق و مرگ را در مخاطب از بین می برد گفت: این حتما ضعف من است که چنین حالتی در مخاطب ایجاد شده است.
علیرضا کمالی یکی دیگر از بازیگران این فیلم درباره نقش متفاوتش گفت: من آرزو داشتم نقش کوروش کبیر را بازی کنم که این آرزو محقق شد. من فکر می‌کنم برخی نقاط تاریخ ایران بنا به مصلحت یا منفعت حذف شده و نادیده گرفته شده است. من از جسارت آقای هنرمند برای پرداختن به شخصیتی مثل کوروش تشکر می کنم.کوروشی که یک پادشاه عارف است.
در ادامه مهدی بدرلو مدیر تولید فیلم،در مورد مدت زمان فیلمبرداری این فیلم اظهار کرد: پروژه از تیر 96 تا خرداد 97 به طول انجامید. هزینه تولید را هم خانم تقوایی بگویند بهتر است.(تقوایی هزینه این فیلم را 5 میلیارد تومان اعلام کرد.)
اسکندری درباره طراحی گریم این فیلم گفت: از گروه گریم که جایشان خالی است، تشکر می‌کنم. مخصوصا از هنرپیشگانی که با گریم‌های سنگین بسیار اذیت شدند. امیدوارم بعد از دیدن فیلم راضی بوده باشند،.
در پایان این نشت مدیرتولید فیلم درباره بدل کاری و همچنین ساخت صحنه تصادف گفت: ما فقط می توانستیم این سکانس را در ساعت 2 تا ساعت 3 بسازیم تا نور خورشید آنطوری که می خواهیم بتابد. ما 11 بار این صحنه را فیلمبرداری کردیم و یکی از سخت ترین سکانس های این فیلم بود.ضمن اینکه بگویم نه آن شتری که در فیلم تصادف کرد و مرد واقعی بود و نه آن ماشین کامارو که چپ کرد.همه آن ها را ساخته بودیم.
.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار