مدیرکل آموزش و پرورش:سازمان دانش‌آموزی زمینه‌ساز تربیت اجتماعی است

کرمانشاه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در جلسه شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی گفت: سازمان دانش‌آموزی زمینه‌ساز تربیت اجتماعی است.

کد مطلب: ۸۹۰۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش:سازمان دانش‌آموزی زمینه‌ساز تربیت اجتماعی است

مجید یزدان‌پناه، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در جلسه شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی که در اتاق مدیرکل برگزار شد، بر نقش ویژه‌ی این سازمان در نظام تعلیم و تربیت ﺗﺄکید کرد و افزود: سازمان دانش‌آموزی، زمینه‌ساز تربیت اجتماعی است.

وی با اشاره به توانایی‌های سازمان دانش‌آموزی، اظهار کرد: در این حوزه می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم؛ زیرا پتانسیل تحقق فعالیت‌های برجسته را داریم. بنابراین باید با برنامه پیش برویم و ضمن تعامل با بخش‌های مختلف، تمام توان‌مان را جهت رسیدن به اهداف والای نظام تعلیم و تربیت به کار گیریم.

این مقام ﻣﺴﺅول آموزش و پرورش استان، تزریق شور و نشاط در جامعه را وظیفه‌ی نظام آموزشی دانست و افزود: بخش عمده‌ای از این شادابی در حیطه‌ی سازمان دانش‌آموزی محقق می‌شود؛ به‌ویژه در بحث تربیت اجتماعی، گام‌های ﻣﺅثری برداشته شده که نیازمند تداوم و اهتمام بیشتر سازمان دانش‌آموزی است.

یزدان‌پناه خاطرنشان کرد: طرح‌هایی همچون امواج مهربانی می‌تواند در ابعاد وسیع‌تر انجام شود تا همه در جریان فعالیت‌های خلاقانه و مثبت آموزش و پرورش قرار گیرند و از ظرفیت‌های بالای نظام تعلیم و تربیت آگاهی یابند.

وی شادی‌افزایی را یکی از ﻣﺅلفه‌های سیستم آموزشی و تربیتی عنوان کرد و گفت: لباس ویژه‌ی سازمان دانش‌آموزی یکی از اقدامات جالب توجه این سازمان است که مخاطب را به خود جذب می‌کند و در نگاه اول جلب توجه می‌نماید. همچنین سازمان دانش‌آموزی در بیشتر برنامه‌های آموزش و پرورش، زینت‌بخش مراسم‌هاست.

مدیرکل آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنانش با طرح این موضوع که هنر این است در تنگناها، کارهای شاخص انجام دهیم، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، باید از زلزله به عنوان یک فرصت استفاده کنیم، ما نیز باید در شرایط موجود، کارهای ویژه انجام دهیم. در این راستا می‌توان در یکی از جلسات شورای آموزش و پرورش که استاندار کرمانشاه ریاست آن را بر عهده دارد، پیرامون مسائل گوناگون سازمان دانش‌آموزی بحث‌های خوبی را مطرح کرد و با ارائه برنامه‌های مدون و عملیاتی، از پشتیبانی استانداری کرمانشاه، به ویژه شخص استاندار بهره گرفت.

سپس، سید یحیی میرعباسی، مدیر سازمان دانش‌آموزی گزارش جامعی از فعالیت‌های انجام شده‌ی سازمان را در سال جاری، ارائه داد و ارزیابی مناطق مختلف استان طبق شاخص‌های کشوری را تشریح کرد.

وی با بیان این نکته که برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی، خارج از مدرسه است، افزود: در اجرای برنامه‌های متنوعی که سازمان در نظر گرفته‌، گاهی عدم هماهنگی با واحدهای مربوطه، مشکلاتی را به وجود می‌آورد که با یک هدف‌گذاری صحیح، می‌توان بر این مشکلات غلبه کرد.

میرعباسی برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی را خلاقانه و متنوع عنوان کرد و گفت: تا پایان سال جاری، مراسم‌های خوبی را پیش‌بینی کرده‌ایم که از آن جمله می‌توان به طرح گردشگری در قالب 40 گروه، جشن تولد زمین با همکاری منابع طبیعی در خصوص درختکاری، جشن سپاس مربی و جشن‌های نیکوکاری و عاطفه‌ها با هماهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره کرد.

در پایان این نشست، مشاوران مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه و دیگر حاضران، پیشنهادها و راهکارهای مفیدی برای پیشبرد اهداف سازمان دانش‌آموزی ارائه کردند و به بحث و تبادل نظر پرداختند و ایده‌های تازه‌ای در این جلسه مطرح شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار