در گفت‌وگو با پانا

امیر عابدینی: در جام ملت‌ها به جای اینکه برای تیم ملی بجنگند برای کی‌روش می‌جنگیدند

کی‌روش می‌گفت مدیران کشور باید حوله به دست بایستند و عرق من را خشک کنند

تهران (پانا) – علیرضا دهقانی/ رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایران خواستار پاسخگویی مسئولان فدراسیون فوتبال در قبال ناکامی در جام ملت‌های آسیا و ترویج خشونت در تیم ملی شد.

کد مطلب: ۸۹۰۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد
امیر عابدینی: در جام ملت‌ها به جای اینکه برای تیم ملی بجنگند برای کی‌روش می‌جنگیدند

امیر عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام ملت‌های آسیا و شکسته نشدن طلسم 43 ساله قهرمانی در قاره کهن گفت: بازی مقابل ژاپن شکست تیم ما نبود، تیم ملی ایران زمانی که مقابل عراق به میدان رفت و آن نمایش ضعیف را به اجرا در آورد، شکست خورد. بیرون کشیدن دو بازیکن جنگنده و خوب تیم ملی از زمین در بازی برابر عراق، نشان‌دهنده ضعف فوتبال ما بود.

وی ادامه داد: متاسفانه ساختار فوتبال ایران ایراد دارد. تأمین منابع، برنامه‌ریزی، انتخاب‌ها و ... در همه این مسائل مشکل داریم. در این مدت اتفاقات زشتی را در فوتبال شاهدش بودیم که باورش هم برای ما سخت است، باید پرسید چه زمانی فوتبال ما به این سمت‌وسو رفته است؟

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایران افزود: در کدام دوره جام ملت‌ها ما شاهد این چنین رفتارهایی بودیم؟ چرا بازیکنان ما اجازه دارند چنین رفتار زشت و خشونت باری از خودشان نشان دهند؟ به طور حتم این بی اخلاقی‌ها که در تیم ملی این دوره شاهد بودیم خودش بیانگر خیلی از مسائل است. وقتی هشت سال مرد اول فوتبال ما به دنبال بهانه و خشونت است نتیجه‌اش همین رفتار می‌شود. در مقابل ژاپن بازیکنان ما به جای اینکه به دنبال توپ باشند به دنبال داور بودند که به او اعتراض کنند.

عابدینی ادامه داد: هشت سال است که این بی اخلاقی‌ها را دیدیم. یادمان نرفته است که در بازی برابر تیم‌های عربی روی نیمکت و کنار زمین چه اتفاقاتی افتاد و جواد نکونام روی نیمکت تیم ملی در ورزشگاه آزادی چه رفتارهایی را انجام داد. ما در جام ملت‌ها به جای اینکه برای تیم ملی‌‌ بجنگند برای کی‌روش می‌جنگیدند. به جای اینکه از دروازه دفاع کنند از سرمربی دفاع می‌کردند. به جای حفظ آبروی فوتبال به دنبال حفظ کی‌روش بودیم. می‌خواستند به هر نحوی که شده تیم قهرمان شود تا به انتقادها از کی‌روش پاسخ دهند. مسئولان فدراسیون باید پاسخگوی این ناکامی باشند. ما تاکنون چنین نتیجه‌ای را در تاریخ فوتبالمان شاهد نبودیم و حالا به لطف آقایان این نتیجه رقم خورد و باید خودشان هم پاسخگوی آن باشند.

عابدینی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به تأثیر کی‌روش در فوتبال ایران اشاره کرد و گفت: متاسفانه باید بگویم تأثیر کی‌روش در فوتبال و لیگ ما صفر بود. لیگ در وضع خوبی قرار داشت اما او این لیگ را تخریب می‌کرد.

وی ادامه داد: کی‌روش اختلافات زیاد با مسئولان فوتبال ما داشت، او در یکی از جلسات گفت «مدیران فوتبال که هیچ، مدیران کشور باید حوله به دست بایستند و عرق من را خشک کنند.» این جمله من را خیلی آزرده خاطر کرد. متاسفانه مسئولان هم در این مدت چنین صحبت‌هایی را می‌شنیدند اما خود را به نشنیدن می‌زدند.

وی ادامه داد: متاسفانه باید بگویم کی‌روش برای فوتبال ایران یک معضل بود. او کار اشتباه انجام می‌داد و همیشه هم طلبکار بود. کی‌روش مانند فرزند ناخلف یک خانواده بود که نمی‌توانستیم او را بیرون بیندازیم.

عابدینی در مورد انتخاب جایگزین کی روش عنوان کرد: این انتخاب باید به اهالی فوتبال واگذار شود. ما افراد باسواد مانند بیژن ذوالفقار نسب و افراد باتجربه مانند علی پروین در فوتبال خود کم نداریم؛ افرادی که می‌توانند در مورد جایگزین کی‌روش کمک مفیدی به فدراسیون‌نشینان کنند. به نظرم باید یک کارگروه تشکیل شود و گزینه‌های مورد نظر بررسی شود نه اینکه با سیاسی‌کاری و انتخاب‌های غیرحرفه‌ای باز هم فوتبال ما را وارد چالش کنند.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه یکی از مسئولین وزارت ورزش مدعی شده که «مورینیو، زیدان و کلینزمن در صف مذاکره با ایران هستند» گفت: مذاکره با بزرگان فوتبال جهان موضوع عجیبی نیست و ما هم امکان آن را داریم اما اینکه چه کسی قرار است این مذاکره را داشته باشد موضوع مهمی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار