چهل سالگی انقلاب

میرزائی‌نکو: یکی از عوامل اصلی بروز نارضایتی‌ موازی‌کاری‌هاست

تهران (پانا) - عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی راه‌ حل مشکلات کشور و ایجاد اتحاد بین همه مردم و مسئولان را، پذیرش وجود اختلاف و شکاف بین آنان دانست.

کد مطلب: ۸۹۰۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد
میرزائی‌نکو:  یکی از عوامل اصلی بروز نارضایتی‌ موازی‌کاری‌هاست

قاسم میرزایی نکو، نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با پانا با اشاره به نزدیکی ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: «یکی از مواردی که در چهل سالگی انقلاب اسلامی باید به آن توجه ویژه شود، بازسازی اعتمادهای بین مردم و مجموعه حاکمیت است. به هرحال حاکمیت و ملت هرچه بیشتر بتوانند مرزهای ایجادشده بین خود را کمتر کنند، شاید بتوان این وحدت مدنظر در جامعه را بیشتر ایجاد کرد.»

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که برای کاهش این اختلافی که از نظر او بین مردم و حاکمیت ایجاد شده است، چه اقداماتی باید انجام شود؟ گفت: «نخستین گام این است که ما باید این مسأله را بپذیریم، یعنی بپذیریم بین مردم و حاکمیت اختلاف و شکاف ایجاد شده است. اگر بخواهیم مدام از اظهارات کلیشه‌ای استفاده کنیم و بگوییم همه مردم با هم متحد هستند و خواسته‌های مجموعه حاکمیت و مردم مشترک است، راه به جایی نمی‌بریم.»

او تاکید کرد: «باید بپذیریم که بین مردم و نظام فاصله ایجاد شده است، باید این مسأله را بپذیریم تا بتوانیم برای آن راه‌حل پیدا کنیم و در جهت حل مشکلات گام برداریم.»

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی قوه‌مقننه ادامه داد: «نمی‌توانیم حقیقت را انکار کنیم. واقعا اتحاد مدنظر در جامعه وجود ندارد. در چهل سالگی انقلاب نمی‌توانیم خودمان را فریب دهیم. آرای مردم نشانگر خواسته‌های آنان است، باید به این مسأله بیش از پیش توجه کنیم.»

این نماینده اصلاح‌طلب دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ادامه به اختلافات ایجادشده بین مسئولان و جناح‌های مختلف سیاسی کشور درباره لوایح چهارگانه در ارتباط با FATF اشاره و اظهار کرد: «یکی از علت‌های ایجاد این فاصله بین نظر مردم و حاکمیت، نوع بعضی از برخوردهایی است که صورت می‌گیرد. به عنوان مثال شما مجلس شورای اسلامی را در نظر بگیرید؛ نمایندگان این مردم در خانه ملت حضور دارند. به عنوان مثال 150 تن از آنان به یک لایحه برای الحاق به یک کنوانسیون بین‌المللی رای مثبت می‌دهند ولی این رای تقریبا در تمام ارگان‌ها و در اکثر اظهارنظرها نادیده گرفته می‌شود. این واقعا اشکال بزرگی است.»

میرازیی نکو یادآور شد: «شوراهای اسلامی شهر و روستا که با رای مستقیم مردم روی کار آمده‌اند، یک قانونی را تصویب می‌کنند ولی عملا هیچ ارگانی برای آن‌ها و نظراتشان ارزش و احترامی قائل نمی‌شود.»

او در ادامه با یادآوری نوع واکنش دادستان کل کشور به اظهارات مشاور رئیس‌جمهوری درباره حصر بیان کرد: «شما نمونه دیگر این رفتارها را در قوه‌قضائیه هم می‌بینید، قوه‌قضائیه وظیفه مهمی در ایجاد رضایت عمومی برعهده دارد چراکه بیش از مجلس و دولت به صورت مستقیم با مردم در ارتباط است. شما همین موضوع اخیر را در نظر بگیرید. مگر می‌شود یک نفر بگوید که تنها یک پوسته از حصر باقی‌مانده است ولی برای او کیفر خواست صادر شود؟»

عضو فراکسیون امید خانه ملت تاکید کرد: «این مواردی است که اگر کنار یکدیگر قرار بگیرد و با مشکلات اقتصادی و معیشتی و برخی تصمیمات غلط و تدبیرهای صورت نگرفته جمع شود، حجم قابل توجهی از نارضایتی را در جامعه و عموم مردم ایجاد می‌کند.»

نماینده مردم دماوند در قوه‌مقننه با انتقاد از برخی موازی‌کاری‌ها بین نهادهای مختلف در کشور گفت: «شما در این بین موازی کاری‌هایی که بعضا در داخل کشور صورت می‌گیرد و هزینه‌هایی را که روی دست مردم می‌گذارد، نیز در نظر بگیرید که به خودی خود یکی از عوامل اصلی بروز نارضایتی در کشور محسوب می‌شود.»

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اهتمام ویژه همه مسئولان بر راه‌اندازی دولت الکترونیک به معنای واقعی لغت در سراسر کشور، خاطرنشان کرد: «امروز مردم در انجام ساده‌ترین اقدامات خود هم با مشکلاتی مواجه هستند که باید برطرف شود. مردم در چهل سالگی انقلاب اسلامی و در شرایطی که در اکثر کشورهای اروپایی و آمریکایی و آسیایی بسیاری از اقدامات با اینترنت حل و فصل می‌شود، هنوز درگیر صف‌های طولانی ادارات مختلف هستند.»

او همچنین بیان کرد: «مردم سوال دارند که دولت الکترونیکی که چندین سال است حرفش در رسانه‌های رسمی کشور مطرح می‌شود، چه شد؟ چرا در زندگی خود احساسش نمی‌کنند؟ این‌ها مواردی است که اگر برطرف شود تا حد قابل توجهی می‌تواند روابط بین مردم و مجموعه حاکمیت از قوه قضائیه و مجلس و دولت گرفته تا سایر نهادها را بهبود بخشد و اعتمادها را دوباره بازسازی کند تا اتحاد به معنای واقعی لغت ایجاد شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار