گردهمایی اساتید ودانشجویان مرکزتربیت معلم شهید مطهری قوچان درمشهد

مشهد(پانا) - دومین گردهمایی اساتید و دانشجویان تربیت معلم شهید مطهری قوچان ورودی سال 1370 از استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در محل هتل سحاب شهر طرقبه مشهد مقدس برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۹۰۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
گردهمایی اساتید ودانشجویان مرکزتربیت معلم شهید مطهری قوچان درمشهد

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در این گردهمایی با تبریک سالروز ورود حضرت امام خمینی (ره) به ایران گفت:همانگونه که ورود حضرت امام خمینی (ره) با حضور جمعیت میلیونی همراه بود درهنگام عروج ایشان نیز مردم میلیونی شرکت داشتند که این خود نشان از ارادت مردم به آن حضرت بود.

حجت الاسلام سیدعلی اکبر طاهری افزود: همه نگاه ها، راه رفتن ها و خنده های معلم دارای پیام های تربیتی است که به دانش آموزان منتقل می شود.

وی اظهار داشت: زندگی انسان همه خوردن و خوابیدن نیست بلکه بخشی به ارتباطات با دوستان برمی گردد و ارسال پیام برای یکدیگر خیلی ارزش دارد و باعث آرامش روح و روان می گردد.

مدیر اسبق مرکز تربیت معلم شهید مطهری قوچان گفت: انسان زوج آفریده شده است و اگر تنها باشد افسرده خواهد شد، فلذا همه شما این ارتباطات را تقویت کرده و این گردهمایی را هرساله برگزار نمایید.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در پایان گفت: در این گردهمایی موجب می شود تا همه شما عزیزان خاطرات خوب دوران دوساله تربیت معلم و تجربیات معلمی خود را بازگو کرده و به سایر عزیزان نیز منتقل نموده و حتی باعث تغییر در برنامه زندگی آن ها شوید.

معاون هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی نیز در این گردهمایی با تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر افزود:تقارن دهه مبارک فجر با این گردهمایی یک فرصت طلایی برای بازخوانی خاطرات معلمی در گذشته است.

حسین شادکام گفت: شیرین ترین دوران خدمت بنده علیرغم مشکلات فراوانی را که به همراه داشت، دو سال اول تدریس در روستای اوغاز شهرستان شیروان می باشد که برای حضور در این روستا 24 ساعت قبل از مشهد حرکت می کردیم تا بتوانیم روز شنبه اول وقت در مدرسه ی این روستا حضور داشته باشیم و به جهت نامناسب بودن جاده در آن زمان هر دو یا سه هفته می توانستیم به مشهد مقدس برگردیم.

وی افزود:خانواده فرهنگی بودن یک لطف الهی است و امیدواریم که تا عمری باقی هست معلم باقی بمانیم.

معاون هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی آمادگی و همکاری خود را جهت اعزام اساتید و دانشجویان شرکت کننده در این گردهمایی، به سفر زیارتی عتبات عالیات همراه با تسهیلات ویژه اعلام نمود.

مدیر هماهنگی و برگزاری این گردهمایی نیز گفت: در این گردهمایی بیش از 45 نفر از اساتید و دانشجویان رشته های آموزش ابتدایی، امور پرورشی، دینی و عربی ورودی سال 1370 در مرکز تربیت معلم شهید مطهری شهرستان قوچان حضور داشتند که در یک اقدامی پسندیده و زیبا یک شبانه روز را در فضایی دلپذیر گردهم آمدند تا خاطرات آن زمان را یک بار دیگر تازه و مرور نمایند.

نادر اسدی افزود:ان شاء الله امیدواریم که سومین گردهمایی را در تابستان 1398 همراه با خانواده و با حضور حداکثری اساتید ارجمند و دانشجویان عزیز در محل اردوگاه بین المللی شهید رجایی باغرود شهرستان نیشابور برگزار نماییم.

وی با گرامی داشت یاد و خاطره جمعی از اساتید و دانشجویانی که جایشان در این گردهمایی خالی بود اظهار داشت: در این جمع صمیمی یاد اساتید شادروانان محمد حسن آموزش، علی اکبر حیدری و دانشجویان روشن کاظمیان، حسن سرچاهی، محمود خوب و موسی علی آبادی که سال هایی خوش و ماندگار را کنار هم رقم زدیم و اکنون در میان ما نیستند و از این دنیا رخت بربسته اند نیز گرامی داشته شد.

قرائت قرآن توسط حسینعلی ظفری، غزل خوانی با صدای خوش ناصر جوان، قرائت اشعاری با مضامین معلم توسط محمد اکبری، بیان خاطرات و لطیفه گویی توسط علی اکبر قربان زاده، حسین قنبری، نادر اسدی و علی شیخ الاسلام، اجرای جنگ شادی با حضور گروه جلال سلمان احمدی همراه با اجرای نوازندگی و خوانندگی محلی و اهدای جایزه و با مجریگری حمید نجف زاده و پذیرایی از دیگر برنامه های این گردهمایی بود.

در این گردهمایی سیدعلی اکبر طاهری مدیر اسبق، حسین شادکام و فرید مومن زاده از اساتید مرکز تربیت معلم شهید مطهری شهرستان قوچان در سال 1370 نیز حضور داشتند.

لازم به یادآوری می باشد که اولین گردهمایی اساتید و دانشجویان تربیت معلم شهید مطهری قوچان در تابستان سال 1395 در محل پردیس فرهنگیان مشهد مقدس برگزار شده بود.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار