مهناز افشار: کسانی که من را نقد می‌کنند باعث بهترشدنم می‌شوند

تهران (پانا) - مهناز افشا ر معتقد است، نقدهایی که درباره او می‌شود باعث بهتر شدن وی در نقش‌های بعدی او می‌شوند.

کد مطلب: ۸۹۰۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
مهناز افشار: کسانی که من را نقد می‌کنند باعث بهترشدنم می‌شوند

نشست خبری فیلم «ناگهان درخت» به کارگردانی صفی یزدانیان با حضور عوامل این فیلم ازجمله پیمان معادی(تهیه کننده و بازیگر)، مهراب قاسم‌خانی،‌ مهناز افشار، زهره عباسی، شقایق دهقان (بازیگران)، همایون پایور(مدیر فیلمبرداری)، کریستف رضایی(آهنگساز)، ایرج شهزادی(صداگذار)، محمد لطفعلی (طراح جلوه‌های بصری) و اجرای منصور ضابطیان در سومین روز جشنواره فیلم فجر برگزار شد.
در ابتدای این نشست یزدانیان درباره فیلمسازی در رشت گفت: رگه مادری من رشتی است و اصلی‌ترین نگاه دوباره من به این شهر همین است حتی یکی از دلایل همکاری با پیمان معادی این بود که او یک رگه رشتی دارد.
این کارگردان درباره دلیل انتخاب زهره عباسی برای بازیگری در نقش مادر توضیح داد: با عباسی قرار بود در فیلم «در دنیای تو ساعت چند است» همکاری کنم که نشد. اما در این فیلم توانستم از او بازی بگیرم وی برای بچه‌های خودش مادر بسیار خوبی است.
کارگردان فیلم «ناگهان درخت» درباره اکران این فیلم در سینماهای هنر و تجربه تصریح کرد: بعضی‌ها هنوز فیلم در جشنواره اکران نشده از من درباره اکران عمومی آن در سینماهای هنر و تجربه می‌پرسند، اکران آن‌جا بد نیست اما فعلا هیچ برنامه‌ای برای اکران آن نداریم و به‌نظرم سوال پرسیدن درباره آن اشتباه است.

پیمان معادی: هیچ تغییری در فیلمنامه ندادم
پیمان معادی تهیه‌کننده و بازیگر این فیلم درباره تجربه تهیه‌کنندگی این فیلم گفت: «ناگهان درخت» دومین فیلمی بود که تهیه کنندگی کردم، فیلم‌نامه زمانی که به دست من رسید کامل بود، بحث‌هایی درباره نقش‌ها انجام شد اما درنهایت هیچ تغییری در متن توسط من صورت نگرفت.
این بازیگر درباره انتخاب نقش‌ها توضیح داد: انتخاب تمام عوامل به عهده یزدانیان بود روزی که لیست عوامل را نوشتیم نام تمام بهترین ها آنجا حاضر بود، اسم‌هایی که باید تلاش می‌کردم تا آن‌ها را در فیلم داشته باشم. فیلم‌نامه جنس بازی من بود می‌دانید که زیاد بازی نمی‌کنم اما این فیلم را با تمام وجود می‌خواستم قبول کنم. زمانی که نقش مقابل من مطرح شد مهناز افشار به ذهن ما آمد، تجربه بازی در «برف روی کاج ها» با او تجربه بسیار خوبی بود و همان فیلم صفی را متقاعد برای بازی دادن به او در نقش مقابل من کرد.
این تهیه‌کننده با اشاره به بازخوردهای فیلم «ناگهان درخت» گفت: زمانی که فیلم این چنینی ساخته می‌شود قطعا به بازخوردهای منفی هم فکر می‌شود. این فیلم قرار نیست 25 میلیون به فروش برود. از اول هم همینطور بود تمام سرمایه گزاری فیلم با من بود زیرا عاشق آن هستم حالا هم که آن را در پرده سینما دیدم عاشق تر شدم.
وی افزود: در چند سال اخیر سینما ایران فیلم های بسیاری وجود دارند که روزهای اول خیری ندیدند اما با گذشت زمان خودشان را نشان داده اند. آشنایی من با صفی یازدانیان همکاری من با او را رقم زد. افتخار می‌کنم که تهیه‌کننده این فیلم هستم و دغدغه من برای تهیه‌کنندگی فیلم‌های این چنینی است.

موسیقی فیلم را براساس رنگ‌های تصاویر انتخاب کردم

کریستف رضائیان موسیقی ساز این فیلم توضیح داد: چیزی که برای انتخاب موسیقی در من مهم بود این بود که بعدها به یادآمدنی باشد. موسیقی در خدمت پیچیدگی و لایه‌های مختلف روایت بود می‌خواستم حسی که رنگ های تصاویر به من می‌دادند را در فیلم پیاده کنم. امیدوارم مردم «ناگهان درخت» را دوست داشته باشند.
زهره عباسی بازیگر این فیلم درباره اولین تجربه بازیگری خود گفت: بار اولی بود که در فیلم بازی می‌کردم، بودن در کنار این بازیگران برای من باعث افتخار بود و آنقدر خوب با من رفتار و تشویقم کردند که همه ترس‌هایم از بین رفت.

کسانی که از من نقد می‌کنند باعث بهتر شدن من می‌شوند
مهناز افشار نیز در بخش دیگری از نشست درباره نقش خود و تجربه بازی کنار معادی عنوان کرد: پیمان در این فیلم مرا بسیار حمایت کرد، روز اول از من خواست که چیزی که همیشه هستم نباشم. کسانی که از من نقد می‌کنند باعث می‌شوند برای بهتر شدن مصرتر شوم.
وی بااشاره به کسانی که از او نقد می‌کنند تصریح کرد: یکی از پیرزن‌های دنیا هستم منتقدانی که گاهی با واژه های بسیار تلخ فکر می‌کنید قلبی را می‌شکنید اما باید بدانید که شما باعث بهتر بازی کردن من می‌شوید.
افشار درباره فیلم «ناگهان درخت» بیان کرد: همین حالا اگر صفی یزدانیان بخواهد دوباره این فیلم را بسازد باز جلوی دوربین او خواهم رفت. قرار نیست سینما همه سلیقه‌ها را در خود جای بدهد، خوشحالم جزو مخاطبانی هستم که از دیدن فیلم‌های صفی یزدانیان لذت می‌برم.
شقایق دهقان نیز درباره نقش خود و مهراب قاسم‌خانی در این فیلم گفت: یزدانیان جزو کارگردان‌هایی است که به کار اشراف کامل دارد و درنهایت هیچ خوب و بدی در کل جریان وجود ندارد. جان مایه این فیلم حالت شاعرانگی دارد. نقش من و همسرم در این فیلم به دلیل مقایسه ای است که این خانواده با آن یکی می‌شود یک خانواده بچه دارد و خوشبخت است و خانواده دیگری دقیقا نقطه مقابل آن است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار