امام جمعه فشافویه: تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام نتیجه ژرف نگرى و دوراندیشى امام راحل نسبت به آینده نظام اسلامى بود

فشافویه (پانا) - امام جمعه حسن آبادفشافویه گفت : امیداست FATFبه گونه ای درمجمع موردبررسی قرارگیردکه باعث اقتدار، سربلندی ، عزت و استقلال بیشترانقلاب ، نظام ومردم گردد.

کد مطلب: ۸۹۰۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه فشافویه: تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام نتیجه ژرف نگرى و دوراندیشى  امام راحل نسبت به آینده نظام اسلامى بود

حجت الاسلام استیری اظهار کرد : معمار کبیر انقلاب اسلامى ، حضرت امام خمینى(ره) با ژرف نگرى و دوراندیشى نسبت به آینده نظام اسلامى ، فرمان تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام را درهفدهم بهمن‌۱۳۶۶ صادر نمودند تا یکى از مهم‌ترین بن بست‌هاى قانونگذارى در کشور رفع گردد.

او در ادامه افزود : یکى از مهم‌ترین وظایف مجمع ، رفع اختلاف میان مجلس و شوراى نگهبان است و به عبارت دیگر ، بر اساس اصل‌۱۱۲قانون اساسى، مجمع تشخیص مصلحت نظام براى تشخیص مصلحت در مواردى که مصوبه مجلس شوراى اسلامى را شوراى نگهبان خلاف موازین شرع یا قانون اساسى بداند و مجلس با درنظرگرفتن مصلحت نظام، نظر شوراى نگهبان را تأمین نکند، تشکیل می‌شود، جمع باید میان کنار نهادن موازین شرعى و قانون اساسى و رعایت مصلحت نظام و کشور، ارزیابى کند و بسنجد که کدام را باید مقدّم ساخت .

امام جمعه فشافویه گفت : ین روزها سخن از FATF بسیار است ، لایحه‌ای که پس از تصویب در مجلس و چند نوبت رفت و برگشت به شورای محترم نگهبان ، سرانجام برای تصویب به مجمع تشخیص نظام رفت و در این نهاد هم هنوز مورد تایید قرار نگرفته است.

حجت الاسلام استیری تاکید کرد : کارگروه ویژه اقدام مالی این لایحه سال قبل در پاریس توسط آمریکا ، انگلیس ، فرانسه ، ژاپن و آلمان تأسیس شد و هدف خود را مبارزه با پولشویی اعلام کرد و بعد از حادثه یازده سپتامبر ، مبارزه با تأمین مالی تروریسم را نیز از وظایف خود دانست اما FATF سازوکاری برای اشراف اطلاعاتی بر منابع مالی و سیستم اقتصادی سایر کشورها و بازوی خزانه‌داری آمریکا برای گسترش تحریم‌ها علیه ایران و محور مقاومت است.

/خبرنگار:سما شاهوار/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار