وزیر راه و شهرسازی:سازوکار مالی اروپا برای شرکت هادر مقابل تحریم آمریکا مصونیت می آورد

طرح‌های وزارت راه و  شهرسازی هر هفته تا پایان سال افتتاح می‌شود

تهران (پانا) - به گفته وزیر راه و شهرسازی سازوکار جدید مالی اتحادیه اروپا امکان گسترده‌ای به وجود نیاورده است و تنها ایجاد مصونیت برای شرکت‌ها در مقابل تحریم‌های آمریکا را سبب شده است.

کد مطلب: ۸۹۰۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
وزیر راه و شهرسازی:سازوکار مالی اروپا برای شرکت هادر مقابل تحریم آمریکا مصونیت می آورد

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی صبح امروز با حضور در مراسم گرامیداشت لحظه ورود امام خمینی(ره) به فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش‌های استکبار جهانی و این ادعا که جمهوری اسلامی چهل‌سالگی خود را نخواهد دید، اظهار کرد: ضمن تبریک و تهنیت بابت جشن چهل‌سالگی انقلاب اسلامی لازم است یادی داشته باشیم از امام راحل و شهدای انقلاب که باایمان و اعتقادشان باعث شدند نقشه‌های دشمن نقشه بر آب شود .

وی افزود: از بدو پیروزی انقلاب تاکنون استکبار جهانی بخصوص آمریکا هیچ موقع توفیق نداشته است این ملت و انقلاب را درک کند چراکه این انقلاب بر اساس دستورات الهی و الزامات و منافع ملی است.

محمد اسلامی گفت: مردم ما نشان دادند که هیچ‌کس نمی‌تواند برای آن‌ها تصمیم‌گیری کند و دشمنان ما از درک این حقیقت عاجز هستند. در این چهل سال انواع و اقسام توطئه‌ها را علیه این ملت اجرا کردند و این روزها مردم شاهد توطئه‌های اخیر آن‌ها هستند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: دولت و ملت ید واحده هستند و در شرایط گوناگون ملت با ایستادگی خودش و دولت با استحکام و پیگیری همیشه سعی داشته اجازه نداده تا خللی در زندگی مردم پیش بیاید.

وی افزود: قطعا اتفاقات اخیر اگر از سوی دولت به‌خوبی کنترل نمی‌شد و تمهیدات لازم پیش‌بینی‌نشده بود آثار زیان باری را در جامعه شاهد بودیم. امیدوارم خداوند متعال با حمایت روزافزون سبب شود تا ملت ما در پیشبرد اهداف انقلاب کوشا باشند.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به برنامه توسعه کشور که امروز باقدرت به سمت جلو حرکت می‌کند تصریح کرد: تراز قوام و توان اقتصادی کشور امروز با سال‌های گذشته قابل قیاس نیست به همین خاطر از تمامی کسانی که در حوزه اقتصادی تلاش می‌کنند خواهش دارم تا وابستگی‌ها را کم‌تر کنند تا کشور با آرامش در یک‌روند مطمئن راه توسعه را طی کند.

وی افزود: مردم باید بیش‌ از پیش در امور سهم داشته باشند تا بتوانیم با این نقش‌آفرینی سهم بسزایی در گسترش کشور توانایی و ایجاد اشغال داشته باشیم.

محمد اسلامی در پاسخ به سؤالی در خصوص سازوکار جدید مالی اتحادیه اروپا اظهار کرد: سازوکاری که توسط آن‌ها اعمال‌ شده تنها ایجاد مصونیت است تا شرکت‌ها توسط آمریکا تحریم نشوند. در این طرح امکان گسترده‌ای به وجود نیامده و تنها هدف این است که شرکت‌هایی که با ایران کار می‌کنند دچار آسیب نشوند.

وی در پایان در پاسخ به سؤالی که هم‌زمان با دهه مبارک فجر چه طرح‌هایی را افتتاح و به بهره‌برداری خواهید رساند، گفت: ما از روز گذشته افتتاح طرح‌های جدیدمان را آغاز و تا پایان امسال و در سال ۹۸ ادامه خواهیم داد و قرار است تا پایان سال هر هفته طرح‌های موجود به بهره‌برداری برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار