بارشها بیش از 410 میلیارد ریال به راههای خوزستان خسارت وارد کرد

اهواز (پانا) - معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت : بر اثر بارش های باران در بهمن ماه امسال 410 میلیارد و 375 میلیون ریال به زیرساخت های بخش راه در استان خوزستان خسارت وارد کرد.معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت : بر اثر بارش های باران در بهمن ماه امسال 410 میلیارد و 375 میلیون ریال به زیرساخت های بخش راه در استان خوزستان خسارت وارد کرد.

کد مطلب: ۸۹۰۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
بارشها بیش از 410 میلیارد ریال به راههای خوزستان خسارت وارد کرد

حیدر مطایی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بارشهای اخیر در استان خوزستان باعث تخریب 870 کیلومتر از راه های استان و نیز خسارت به 508 دهنه پل شده است.
او افزود: در حال حاضر با توجه به خساراتی که از ابتدای سالجاری به ابنیه و زیرساختهای استان در بخش راه وارد شده است به اعتباری بالغ بر یک هزار و 244 میلیارد ریال نیاز است.
مطایی علل تخریب پلها را سیل، بارشهای فراوان اخیر، ورود رودخانه ها به برخی جاده ها، و ریزش کوه عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، تعمیرات اساسی و بهسازی در راههای مواصلاتی و پلهای استان خوزستان انجام شده که با توجه به شدت بارشهای اخیر تیم راهداری در تمام محور های استان مستقر و به محض بروز مشکل اقدامات لازم را جهت بهبود منطقه انجام خواهند داد .
او با توجه به آخرین وضعیت وقوع سیلاب و آبگرفتگی در معابر و محورهای استان، از باز بودن تمامی محورها خبر داد و گفت: به علت بارندگی‌های شدید و سیلاب و تخریب برخی ازجاده‌ها، بخشی از ابنیه فنی و کناره پل‌ در چند شهرستان‌ و روستا، راهداری های مستقر در شهرستان ها به خصوص مناطق شمال و شمال شرقی استان که برف گیر و از بارشهای بیشتری برخوردار است تمام تلاش خود را برای مسدود نشدن راه ها به کار گرفته اند .
معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور از آخرین اقدامات اخیر راهداری در سیل منطقه رفیع گفت و بیان کرد : بارش باران و رهاسازی آب از سد کرخه و افزایش دبی رودخانه و جاری شدن سیل در برخی از مناطق شهرستان های دشت آزادگان و هویزه به جاده های روستایی و فرعی خساراتی را وارد کرده است که پس از فروکش کردن آب در سطح جاده ها ، اقدام به اصلاح محورهای این منطقه خواهیم کرد .
مطایی ادامه داد : با شروع سیل در منطقه رفیع و برخی روستاهای آن منطقه، تیم های عملیاتی اداره راهداری، دستگاه ها و ماشین آلات سنگین راهسازی و تعداد 10 دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل شهروندان به شهرستان های اطراف مستقر شدند .
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای خوزستان نیز از استقرار اکیپ های راهداری در محورهای پر خطر استان خبر داد و اظهار داشت : در این گروهها 400 نفر در قالب 52 تیم به همراه انواع ماشین‌آلات برف‌خور، برف‌روب، بولدوزر، لودر، گریدر و شن‌پاش برای انجام عملیات در محورهای دهدز ، اندیکا و نقاط برف و بارش خیز مستقر شده اند.
غلامعباس بهرامی نیا با تاکید بر کنترل خودروها برای استفاده از تجهیزات زمستانی گفت: رانندگانی که قصد تردد در مناطق سردسیر دارند خودرو های خود را به چراغ و زنجیر چرخ و بخاری و سایر تجهیزات زمستانی مجهز کنند تا در طول سفر از آرامش خاطری برخوردار باشند .
وی با اشاره به این نکته که بیشترین خسارت به راه‌ ها و ابنیه مربوط به شمال و شرق استان خوزستان و شهرستان های امیدیه، شوشتر و مسجدسلیمان بوده است، گفت: راهداران استان با تلاش شبانه روزی و بی وقفه و اجرای عملیات راهداری اضطراری در بارش های شدید اخیر و وقوع سیلاب نسبت به بازگشایی محورهای مسدود اقدام و مسیرهای جایگزین برای ایمن سازی مسیرهای تخریب شده ایجاد کردند.
به گزارش ایرنا در پی سیلابی شدن رودخانه کرخه در خوزستان، شهر مرزی «رفیّع» از توابع شهرستان هویزه، در معرض سیل قرار گرفته است .
استان خوزستان 18 هزار کیلومتر جاده و 56 محور ارتباطی اصلی و فرعی و کمتر از یکهزار کیلومتر بزرگراه و آزاد راه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار