در خطبه‌های نماز جمعه تهران

امامی کاشانی: این انقلاب عنایت ائمه به ملت ایران بود

ترهان (پانا) - خطیب نماز جمعه این هفته تهران انقلاب اسلامی را عنایت خدا و ائمه به مردم ایران به پاس شجاعت‌های آنان دانست.

کد مطلب: ۸۹۰۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
امامی کاشانی: این انقلاب عنایت ائمه به ملت ایران بود

به گزارش ایسنا، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به فرارسیدن سالروز ورود امام خمینی به کشورمان، اظهار کرد: «سالروز ورود امام بزرگوارمان را به ملت بزرگ ایران و همه ملت‌های حق طلب تبریک عرض می‌کنم. امام با توکلی که به خدا داشت، آن قیام را برپا نمود و ملت ایران با شجاعت و شهامت با این حرکت به دنبال امام، جریان انقلاب را به اینجایی رساندن که الان در دنیا به نام جمهوری اسلامی شناخته می‌شود.»

او ادامه داد: «نظام شاهنشاهی از نظام آلوده سعودی بدتر بود. این انقلاب لطف خدا و عنایت ائمه به ملت ایران بود. با آن ملت شجاع و شهامت خواه، با آن همه ایثار و فداکاری انقلاب به امروز رسید.»

امامی کاشانی متذکر شد: «آن استقبال از امام به یک نکته بر می‌گردد که او نایب امام زمان (عج) بود. مردم بر این اساس هم خیلی احترام می‌کردند. انسجام و وحدتی که دور امام بود، بر اساس این بود که با خدا ارتباط داشت و نایب امام عصر (عج) بود. ولی فقه، نایب عصر هم بر این اساس است که تاکید می‌کند همه با هم باشیم و با هم حرکت کنیم.»

خطیب نماز جمعه تهران با اشره به ناکامی‌های دشمنان انقلاب، بیان کرد: «در روز ۲۲ بهمن همه مردم با همه سلیقه‌ها و روش‌ها در خیابان حرکت خواهند کرد و دشمن را مأیوس خواهند کرد. امروز به لطف خدا دشمنان اسلام کاری از پیش نمی‌توانند ببرند.»

امامی کاشانی در خطبه‌های عبادی این هفته نماز جمعه، نیز اظهار کرد: «ما دو معرفت جلالیه و جمالیه داریم. جلالیه احترام به عظمت خدا و ائمه خدا است. معرفت جمالی لازم است، یعنی حجت خدا را شناختن، یعنی او مرکز عدل و کانون عدالت است. بنابراین شناخت او یعنی عادل بودن. از ظلم پرهیز کردن. وقتی حجت خدا را آدمی شناخت معنی‌اش این است که به آبروها، ناموس‌ها و ارزش‌های اجتماعی اهمیت می‌دهد.»

او افزود: «مثلاً مسئله ظلم در همین راستا است. اگر دولت و مجلس شرایطی را فراهم کرد، اجناسی آماده کرد و گفت این را توزیع کنید و به دست مردم برسانید اگر آدمی که باید آن را توزیع کند، درست توزیع نکرد؛ ظلم است. این پول را چه کار می‌کنی؟ به خارج کشور می‌فرستی؟ برای بچه‌هایت خرج می‌کنی؟ این پول‌ها که باید بپردازی به مردم و دولت به مردم بدهد را چنین می‌کنی؟ تو می‌روی زیارت عتبات را می‌بوسی اما اصلاً در تو معرفت نیست، چون ظالم هستی.»

خطیب نماز جمعه این هفته تهران همچنین بیان کرد: «دولت و مجلس برای مسئله مالیات باید فکر محکمی کنند، جلوی فساد و رانت را بگیرند. شناخت امام زمان (عج) همین است. این خمس و زکات مگر حق مردم نیست؟ آقایی که خمس داری و نمی‌دهی تو می‌دانی یک پنجم مال تو باید در کیسه و جیب امام عصر (عج) باشد. این پول در جیب تو غصبی است پس تو ظالم هستی.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار