رئیس بنیاد مسکن:‌ بانک‌ها رغبتی برای دادن وام‌های ارزان ندارند

تهران (پانا) - رئیس بنیاد مسکن می‌گوید در سال‌های اخیر، بانک‌ها چندان رغبتی برای ارائه وام‌های ارزان نداشتند ولی بنیاد مسکن با ارائه چهارده میلیارد تومان وام کم‌بهره به مردم کار بزرگی انجام داده است و وام را با سفته زنجیره‌ای و بهره ارزان‌قیمت به مشتریان ارایه داده است.

کد مطلب: ۸۹۰۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
رئیس بنیاد مسکن:‌ بانک‌ها رغبتی برای دادن وام‌های ارزان ندارند

به گزارش صدا و سیما، علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استودیو گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما

گفت: ​طبق تحقیقات انجام‌‌شده اگر سالانه 200 هزار واحد مسکونی احداث کنیم،​ به نیاز مسکن در جامعه پاسخ مثبت داده‌ایم علاوه برآن به واحدهای فرسوده هم رسیدگی کرده‌ایم.

وی گفت:‌ البته این تحقیقات در سال 84 صورت گرفته است که تاکنون حدود یک میلیون و هشتصد هزار واحد مسکن در روستاها احداث شده است و در بخش مسکن سوانح هم حدود چهارصدهزار واحد ساخته شده است. البته با این سرعت،​ حدود 600 هزار واحد از برنامه عقب هستیم.

جواد شکرخواه، معاون برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیزگفت:یکی از مولفه‌های مهم ما اشتغالزایی است. ​برای ایجاد اشتغالزایی،​ شش الگو را با اولویت مناطق محروم دنبال می‌کنیم.
او ادامه داد: یکی از الگوهای ما​، الگوی اجتماع‌محور است که در قالب 4 مدل اجرا می‌گردد. این مدل‌ها شامل، مدل صحاب با هدف توانمند‌سازی فرد در جوامع روستایی،​ مدل آسمان با هدف توانمندسازی گروه در روستاها، آفتاب با هدف شبکه‌سازی از طرح‌های آسمان در قالب تعاونی‌ها و یک مدل هم حمایت‌های تسهیلات محوری هستند که در چارچوب تفاهمنامه های ما با بانک های زیر مجموعه در سراسر کشور و صندوقهای سرمایه گذاری ایجاد می شود.
شکرخواه گفت : حدود 10 هزار شغل را با استفاده از این مدلها ، ​تا پایان سال هدف‌گذاری کرده‌ایم که حدود 4 هزار شغل به مرحله عملیاتی رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار