سه هزار و 200 نقطه حادثه خیز در جاده های کشور شناسایی شده است

کاشان ( پانا) - وزیر راه و شهرسازی گفت: در مجموع 217 هزار کیلومتر راه در کشور نزدیک به سه هزار و 200 نقطه حادثه خیز شناسایی شده است که یک هزار و 700 مورد از آنها در فهرست اولویت های نخست ایمن سازی قرار دارد

کد مطلب: ۸۹۰۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
سه هزار و 200 نقطه حادثه خیز در جاده های کشور شناسایی شده است

به گزارش پانا کاشان محمد اسلامی روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری سه طرح عمرانی در جمع خبرنگارن کاشان اظهار کرد:یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید، ارتقای ایمنی و حذف یا کاهش نقاط آسیب پذیر و حادثه خیز بود که تلاش می کنیم با کمک مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار دهیم .
وی اافزود: مسیر کاشان به بزرک یکی از این طرح های ایمن سازی است که مردم را با حادثه های ناگواری رو برو کرده است که ناشی از افزایش ترددها به دلیل فعالیت های در این منطقه است که به علت توسعه در آینده، این محور در اولویت قرار گرفت و امیدواریم پیمانکار بتواند بر اساس زمانبندی کار را به پایان برساند .
وی تصریح کرد: اجرای طرح های نیمه تمام نزدیک 200 هزار میلیارد تومان نیاز دارد که با توجه به میزان اعتبار مصوب سالانه، اجرای آنها زمان زیادی می خواهد و منابع دولتی کفایت نمی کند بر این اساس سیاست ها بر پایه تعریف طرح ها در چارچوب الگوی اقتصادی شکل گرفت تا مردم بتوانند برای سرمایه گذاری مشارکت کنند .
وی تاکید کرد: یکی از روشهای تکمیل طرحهای نیمه تمام، تهاتر با ملک یا دیگر الگوهایی است که در قانون بودجه برای پرداخت بدهی دولت به پیمانکاران پیش بینی شده و می توانیم قسمتی از فعالیت ها را بخش خصوصی واگذار کنیم .
وی در ادامه با اشاره به طرح های بازآفرینی شهری گفت: این طرح ها مشارکتی بوده که محورهای آن به استانداران ابلاغ شده تا هسته مرکزی شهرها و به ویژه بخش های قدیمی و تاریخی را احیا کنیم و بخش های فرسوده با فضاهای سکونتگاهی و فعالیت های نو جایگزین شده و بخش های تاریخی هم احیا می شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اعتبار طرح های بازآفرینی شهری از محل صندوق توسعه ملی با تایید رهبری تامین شده است که از مجموع 2700 محله در کشور 10 درصد آنها برای بازآفرینی در اولویت قرار دارند و قسط اول آن هفته گذشته اختصاص یافت.

اسلامی تاکید کرد: نقاط بحرانی در موضوع حاشیه نشینی، به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابلاغ شده و امید می رود که با ساخت و ساز مسکن ارزان قیمت بتوانیم حاشیه نشینی را مهار کرده و با بهسازی شهری زندگی بهتری را در شهرها داشته باشیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار