رئیس سازمان جهاد کشاورزی :

دهه فجر امسال 99 پروژه افتتاح میشود

بجنورد (پانا) -رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از افتتاح 99 پروژه کشاورزی در این استان طی دهه فجر خبر داد.

کد مطلب: ۸۹۰۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد
دهه فجر امسال 99 پروژه افتتاح میشود

عبدالله یوسفی در جمع خبرنگاران گفت: برای اجرای این پروژ ها مبلغ 46 میلیارد و 900 میلیون تومان هزینه شده است.

به گفته وی این پروژ ها در حوزه های آبیاری تحت فشار، گلخانه ای، قارچ خوراکی و ... به بهره برداری می رسند.

یوسفی افزود: یکی پروژه های قابل افتتاح شهرک صنایع تبدیلی در فاروج است که توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است و یکی از محصولات تولیدی در آن رب گوجه فرنگی بوده که 100 درصد صادراتی است.

وی در ادامه به صدور مجوزهای بی نام در حوزه کشاورزی برای استفاده از سرمایه گذاران خبر داد و اظهار کرد: حدود 25 مجوز بی نام سرمایه گذاری آماده شده است که این رقم افزایش خواهد یافت.

این مقام مسئول بیان کرد: این مجوزها در حوزه های گلخانه، پرورش قارچ، صنایع تبدیلی و ... بوده است.

وی تصریح کرد: طی سال جاری موفق شدیم تا در سطح سه هزار و 500 هکتار باغات استان را تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار دهیم و بقیه کشاورزانی که هنوز باغات خود را بیمه نکرده اند نیز به آن ها مهلت داده می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در ادامه به دست آوردهای انقلاب اسلامی در حوزه کشاورزی اشاره کرد و توضیح داد: میزان تولیدات باغی و زراعی در این استان قبل پیروزی انقلاب اسلامی 295 هزار تن بوده که این رقم هم اکنون به یک میلیون و 200 هزار تن رسیده است.

وی با اشاره به اینکه طی 40 سال گذشته میزان تولید گندم در استان 70 هزار تن بوده است، گفت: اما امسال میزان برداشت گندم به 320 هزار تن رسید.

یوسفی افزود: حتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برخی از محصولات کشت شد که این امر قبل از آن وجود نداشته بطوریکه هم اکنون در سطح سه هزار و 100 هکتار زعفران کاشته می شود که می توان 9 تن سرگل زعفران از این مزارع برداشت کرد و علاوه بر آن در سطح دو هزار و 900 هکتار نیز باغات پسته در استان ایجاد شده اند که این باغات درختان کم آب طلب هستند.

وی با بیان اینکه گلخانه یکی از مواردی است که با احداث آن می توان تا مقدار قابل توجهی آب صرفه جویی کرد، ادامه داد: قبل از انقلاب کمتر از نیم هکتار مساحت گلخانه های این استان بوده اما هم اکنون به 47 هکتار رسیده است.

این مقام مسئول همچنین از 155 هکتار گلخانه در حال احداث در استان خبر داد.

خبرنگار نیما مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار