کیومرث پوراحمد: شاید در فیلمسازی دچار کج‌اندیشی شده‌ام

تهران (پانا) - کارگردان فیلم «تیغ و ترمه» معتقد است، حتی کودن ترین فیلمسازان نیز درنهایت از فیلم خود راضی هستند اما ممکن است وی از ضعف‌های فیلم آگاه نبوده و زمان ساخت دچار کج‌اندیشی شده باشد.

کد مطلب: ۸۹۰۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
کیومرث پوراحمد: شاید در فیلمسازی دچار کج‌اندیشی شده‌ام

نشست خبری فیلم «تیغ و ترمه» در دومین روز جشنواره 10 بهمن با حضور عوامل این فیلم ازجمله کارگردان کیومرث پوراحمد، علی قائم مقام«تهیه کننده»، دنیا زاهدی، آویسا سجادی، لاله اسکندری و پژمان بازغی«بازیگران»، خشایار موحدیان «تدوینگر»، محمود موسوی نژاد«صداگذار»، رضا یزدانی«خواننده»، فردین خلعتبری «آهنگساز»، مهدی شیرازی«طراح چهره پردازی» و بابک اردلان «صدابردار» جشنواره فیلم فجر برگزار شد.
در ابتدای این نشست با اشاره به رمز نجات سینما از وضعیت کنونی گفت: در همه دوره‌ها جوان‌گرایی بنده را به آینده امیدوار می‌کند، به‌خاطر حضور جوانانی که در عرصه فرهنگ و هنر می‌تازند خوشحالم.
او در پاسخ به انتقادی درباره بی هویت بودن فیلمش بیان کرد: من تلاشم را کردم و می کنم و مزخرف ترین فیلم‌ها را با یک میزان وسواس ساخته‌ام و اگر بی هویت است من تشخیص ندادم. آوینی می‌گفت فیلم قصه‌های مجید باهویت است اما شاید دچار کج اندیشی‌ شده‌ام.
این کارگردان با اشاره به علاقه‌شخصی خودش به فیلم «تیغ و ترمه» گفت: کودن‌ترین فیلمسازان هم که فیلم می‌سازند فکر می‌کنند خوب است. من هر فیلمی را ساختم فکر کردم خوب بوده است و وقتی که نمایش داده شده و مردم تماشا کردند متوجه شدم خوب درنیامده است.

پژمان بازغی بازیگر نقش «امیر» درباره جشنواره فجر تصریح کرد: جشنواره فجر یکی از بهترین رویدادهای سینمایی کشور است، امسال دو فیلم در این جشنواره دارم.
پیشنهاد پوراحمد را با رضایت قبول کردم
لاله اسکندری بازیگر نقش مادر در قسمت دیگری از این نشست درباره تجربه همکاری خود با پوراحمد عنوان کرد: از فیلم «خاطرات مجید» با پوراحمد خاطرات بسیار خوبی داشتم و زمانی که پیشنهاد بازی در این فیلم به من داده شد با رضایت آن را قبول کردم.
دیبا زاهدی نیز با تشکر از حضور تماشاگران برای تماشای این فیلم، گفت: من هم حس نوستالژی نسبت به‌آقای پوراحمد داشتم. فکر می‌کنم 4، 5 ساله بودم که فیلم «خواهران غریب» را دیدم. تجربه حضور در فیلم «تیغ و ترمه» بسیار برایم خوشایند بود.
در کارنامه کاری‌ام فقط کیومرث پوراحمد را کم داشتم
رضا یزدانی خواننده این فیلم نیز با اشاره به حضورش در فیلم‌های مختلف سینمای ایران بیان کرد: در کارنامه کاری‌ام فقط کیومرث پوراحمد را کم داشتم. بسیار خوشحالم که با او در این فیلم کار کردم.

خلعتبری آهنگساز این فیلم نیز یادآور شد: آشنایی طولانی من با آقای پوراحمد اصلا برایم عادی نمی‌شود. شما باید آهنگساز باشید و تجربه کارهای مختلفی با آقای پوراحمد داشته باشید، تا این صحبت را درک کنید، آهنگساز‌ها کارشان به ثمر نمی‌رسد، مگر اینکه صداگذار خوبی داشته باشند. می‌خواهم از آقای موسوی‌نژاد تشکر کنم.

در ادامه کوروش سلیمانی یکی دیگر از بازیگران این فیلم افزود: کیومرث پوراحمد از معدود افرادی است که می‌دانم هنوز دردمند جامعه‌اش است و برای هنر ارزش قائل هست. برای همین با افتخار در کنار این گروه درجه یک حضور پیدا کردم.

بعد از یکسال پروانه ساخت این فیلم را گرفتم

در ادامه پوراحمد درباره چگونگی ساخت این فیلم گفت: اول به فیلم پروانه ساخت ندادند و یکسال کلنجار رفتم که روی مادر بد کار کنم. در ارشاد به من گفتند تو اسطوره مادر خوب در فیلم هستی. خانم لاله اسکندری هم بازیگر خوبی است هم هنرمند به تمام معنایی است. اگر همه بازیگران می توانستند نقش ترمه را بازی کنند ولی این نقش را قبول نمی کردند اما خانم اسکندری قبول کرد و چه خوب این شخصیت را درآورد.

قائم مقامی تهیه کننده این فیلم نیز درباره بودجه فیلم گفت: بودجه دو میلیارد تومان بود که کاملا شخصی است، 30 درصد متعلق به آقای پوراحمد است، 10 درصد متعلق به دوست او و مابقی هم متعلق به من است و اصلا هم رانت نیست.

وی درباره اینکه فکر می کنید مخاطب این فیلم را به فرد دیگری پیشنها می کند؟ گفت: امید داریم فیلم فروش معمولی داشته باشد. سعی خودمان را کردیم و بستگی به شرایط اکران و تبلیغات دارد. من امید دارم به فیلم فروش نسبی برسد.

پوراحمد تاکید کرد: من و قائم مقامی دل شیر و کله خر داریم و که فیلم متفاوت بسازیم.

وی همچنین درباره موسیقی فیلم گفت: موسیقی اتوبوس شب یکی از بهترین ها بود که کسی آن را نفهمید و این فیلم نیز یکی از بهترین موسیقی ها را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار