آذری جهرمی : نرخ رشد توسعه پهنای باند داخلی 317 درصداست

فیروزکوه (پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری گفت : حوزه کودک و نوجوان ما آنچنان که باید محتوا و خوراک خود را از تولیدکننده داخلی دریافت نمی کند و هنرمند داخلی ما چرخ زندگی اش نمی چرخد.

کد مطلب: ۸۹۰۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد
آذری جهرمی : نرخ رشد توسعه پهنای باند داخلی 317 درصداست

محمدجواد آذری جهرمی ، در جمع خبرنگاران فیروزکوه گفت: امروزه کسب و کارها را رایگان کرده‌ایم تا بتوانند توزیع محتوای خود را به سمت مخاطب ببرند و کیفیت بهتر شود و امیدوار هستیم که در جامعه مخابرات بتوانیم نتایج بسته‌های رایگان که جهت کسب و کار ارائه کردیم به سوی پایداری و بهبود بیشتر زیرساخت شبکه ملی اطلاعات پیش رود.

او ادامه داد: انواع خدمات مانند خدمات حمل و نقل، خرید و فروش، تجارت الکترونیک، بانکداری الکترونیک و غیره رشد قابل توجهی داشتند.

او با اشاره به نرخ رشد توسعه پهنای باند داخلی گفت ، این نرخ 317 درصد بوده درحالی که نرخ رشد استفاده از اینترنت پنجاه و پنج درصد است و بسیاری از شاخص های دیگر که حاکی از آن است بخش خدمات ما با استفاده از ظرفیت جوانان همراه است ویک جریان و یک جنبش خدماتی نرم افزاری در شبکه ملی اطلاعات توسط جوانان شکل گرفته البته انحصارگری در این لایه زیاد و برای بعضی ها سخت است که این اجازه را به جوانان بدهند تا در این زمینه فعالیت کنند و مانع میشوند ، اما ما تلاش کردیم که این موانع را برطرف کنیم که با کمک خداوندپیشرفت هم داشتیم.

آذری جهرمی درخصوص اثرات فضای مجازی بر فرهنگ جامعه اذعان کرد : این حوزه ای است که باید بپذیریم جای کار بسیار زیادی دارد و امروزه حوزه کودک و نوجوان ما آنچنان که باید محتوا و خوراک خود را از تولیدکننده داخلی دریافت نمیکند و هنرمند داخلی ما چرخ زندگی‌اش نمیچرخد، و این ها به سبب این است که اقتصاد بخش متناسب با آن نیست و خدماتی که باید مبتنی بر آن فرایند تولید شود تولید نمی‌شود، و در حوزه داخلی در این زمینه ها موانع زیادی وجود دارد.

او خاطر نشان کرد: ما پس از فرمایشات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در ورزشگاه آزادی که فرمودند بعضی‌ها در فضای مجازی بمباران می‌کنند و همچنین اصطلاح سلاح شیمیایی را به کار بردند تصمیم گرفتیم که در این حوزه کمی آتش به اختیار عمل کنیم. نه اینکه ادعای تصدی‌گری کنیم اما میخواهیم مسئولیت به مسئولین اصلی برگردد و در این زمینه چندین حرکت را آغاز کردیم که میتوان به حوزه کودک و اینترنت، تمرکز بر سواد رسانه و ترویج کتابخوانی اشاره کرد.

/خبرنگار: فاطمه شاه حسینی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار